Nuff²

Tweet

Sunday, October 21, 2012

Pantai Bagan Lalang

Wow! Hampir 3 minggu aku tak hapdet pasal cite² best dalam blog ni al-maklum lah...keje mencemburui aku...lagi pon, UPSR dah abis..PMR pon dah abis kan...^^'
Musim² cuti macam ni la aku terpikir nak santai²...tapi ini pon aku pikir unexpected journey aje..sebab cadangnya nak pergi kenduri bersunat adik member aku...tapi terlajak ke tepian pantai la plak...^^'
Kitorang dapat jemputan kenduri kat area Banting...aku pon tak pernah la pergi Banting..ni kira 1st time la...sambil² tu aku bawak gak tuan director aku dari Korea tu iaitu mr.Yu...dia pon lagi aaa seronok nak jejalan ni...orang luar kalau di ajak berlajan, cepat² bungkus kain baju packing siap² nak ikut sertai sama...aku tarak hal je..janji cukupkan kuata dalam kete aku, aku jalankan aje...hehehehe...^^
Sesampai di Banting, kami sesat...kami datang dengan 2 buah kete...carik punya carik..pekan Banting bukan la besar sangat nak di bandingkan dengan Pekan Teluk Intan...itu pada pandangan aku la..sebab aku pon fail jejalan nak ke arah selatan Selangor ni...tambahan pula tak de sesapa pon offer GPS untuk kegunaan di saat kecemasan...bile pikirkan balik, aku tak perlukan semua tu sebab aku hanya berlandaskan papan signboard yang sentiasa terpacak kat laluan² situ...^^
Alhamdulillah, akhirnya kami 2 buah kereta sampai walaupun di situ cuaca amat panas...matahari terpacak terik sampai boleh membakar kulit...tak sangka plak sok-sek-sok-sek ngan member aku dia cakap rumah dia dekat dengan pantai Morib...^^
Punya la terkinja² kitaorang nak berendam dalam air masin..Mr.Yu pon apa lagi...dia cakap dia tak kisah janji sampai kat sana je...lepas je kitorang bedal nasik kenduri, kitorang pon bergegas ke arah pantai Morib yang rasanya kurang beberapa kilometer dari rumah member aku ni.^^
Dalam jam 4 petang macam tu, kami pon sampai di pantai Morib...punya la ramai umat dok tengah mandi walaupun jam menunjukkan pukul 4 petang! Punya la nak berendam kan...aku pon carik la parking, tengok² macam tak de je petak paking yang kosong...jadi kitorang pon keluar la dari kawasan pantai Morib tu dan menuju ke pantai seterusnya iaitu pantai Bagan Lalang!^^
Aku pernah dengar, ada ikan bakar sedap dekat Bagan Lalang tu...betoi ka? Nak tak nak kita redah je la tengok keadaan kat sana berbanding pantai Morib yang aku tengok sesak gile dengan manusia²...^^

Kat kenduri kitorang bedal semua lauk sampai kenyang

Ni lauk yang aku rembat sampai 2 pinggan!^^

Sesampai di pantai Bagan lalang, cuaca agak terik petang tu

Ada jugak kelibat² dugong berpeleseran...hehehehe..

Bile dah petang sikit, makin membiak² manusia kat pantai

Dah penat mandi...hahahahaha~

Antara shot yang sempat di amik

Berjalan mencari satu spot untuk tengon sunset

Mr.Yu dan Khairul

Ini shot yang dapat aku amik...tapi gelap sikit la..:(

Mr.Yu memang suke nak amit shot² sunset ni

Tudia...tetibe datang plak mini scrambler masuk persisiran pantai...aku ingat ATV tadi

Antara shot² yang boleh di jadikan kenangan


Ikan bakar Bagan Lalang? Memang malam tu kitorang pekena Ketam sambal dengan pari bakar...perghhh..nikmat rasanya...makan punya pasal sampai gambar makanan yang kitorang makan pon tak di snap...heheheh..next time aku wat entri makan² Ikan bakar lagi...wokeh! ^^

3 comments:

PixelWorks Studio said...

wow! bestnya bagan lalang!!!! terliur dgn ketam sambal+ikan pari bkar.. yummeehh!!!! btw, shot suset u cantek!!!! thumb up!

grOundnUt said...

@PixelWorks Studio : Thank sebab sudi datang nak komen dalam blog kacang yang tak seberapa ni...Gambar last tu pon jenuh nak set kamera gak..maklumlah, kacang ni pon baru berjinak² dalam dunia photography jugak.. ;)

Aku pengembara said...

Nice.. suka Bagan Lalang nie.. banyak kenangan pahit manis saya kat sini spt yg pernah saya tulis dalam blog saya...