Nuff²

Tweet

Thursday, May 17, 2012

Proses edit-meng-edit

Perkataan edit memang sesuai dengan erti kata lain ianya bermaksud suntingan..Pasti ramai yang biasa dengan ayat 'edit' bagi para² designer mahupun yang sangat² suka mengkreatif kan diri ke kancah conteng-menconteng neh..bagi aku la..kalau dah typo, tetap jadik typo..kadang² aku sendiri pon ngaku selalu typo dan tersasul salah cakap~^^'
Lumrah alam lah..dari kecik tak di bedung mOlotnya..jadi kebiasaan bila dah dewasa selalu tersasul dan typo error...malang sungguh nasib orang yang macam aku ni..cuma satu aje, alasan paling tidak pon aku bagi sesuatu yang kreatif..contohnya kreativiti seseorang tu terletak pada hasil seni mereka..kalau dari kecik suke conteng² buku teks sekolah, bagi aku memang selekeh tengok balik contengan budak² umo 10 tahun..tapi dari sudut kreativiti..budak ni dah tentu akan menjadi orang seni suatu hari nanti!^^
Kalau time mengaji, jangan bagi pen atau pensel..abis semua di contengnye! Even rehal dan Al-Quran pon jadik mangsa...O,o
Bila dah dewasa, sonok plak nak wat keje² edit gambo kan..sekarang trend orang mengedit macam²..atas tujuan nak jatuhkan sesuatu pihak dan juga sekadar sonok nak mengejek...tak kira la dari segi edit gambar, edit tulisan tak pon edit video..^^
Korang tak percaya? bAnyak je benda² ni kat dalam google..kadang² aku tengok pon sekadar hiburan..
Paling best link yang aku suka ialah dari 9gag..awal pagi mesti suka tengok 9gag sebab ianya satu²nya website yang membuatkan aku tak kering gusi..maklum lah, awal pagi je datang keje muke sembab baru bangun tido, jadi nak hilang kan mood mengantuk lebih rela aku layan 9gag!
Contoh gambo yang di edit..(Reuse huruf 'A' tak silap aku)^^'

Contoh video yang di edit

Bagi aku, banyak lagi contoh² yang di edit berunsurkan negatif dan positif..terpulang pada orang yang menerimanya..kalau dah rasa tak leh blah, abai kan aje video or gambar yang di edit ni..hehehehe..^^

2 comments:

Cik SHiNJU said...

Ahahaha... wei,cer ko upload kat fb 'bangla untuk dijual' tu..hehehe

meowwmania said...

bangla utk dijual?? heheeeee... :D