Nuff²

Tweet

Tuesday, July 24, 2012

Selamat menunaikan Ibadah Puasa

Aii...
Pejam celik- pejam celik dah masuk hari ke 4 kita berpuasa!O,o
Alhamdulillah...semuanya berjalan ngan lancar...tak de sikit pon demam, sakit tekak dan selsema sepanjang aku menunaikan ibadah puasa dalam keadaan cuaca yang tak mengizinkan ni...bertambah plak kalau dapat berbuka sekali ngan family, memang marveles! Tapi mungkin tahun ni aku tak dapat nak menghayati detik² macam tu...sebab aku terlalu sibuk dengan urusan yang tak boleh aku elakkan...O,o
Bile kita di bulan mulia ni, bukan kita perlu berpuasa dari menahan lapar dan dahaga...semua anggota badan kita pon kene la turut berpuasa! Dari mata turunlah ke hati...macam tu lah bersihnya mata kita nak lihat perkara² yang mulia dan bersihnya juga mulut kita dari mengumpat dan berkata² sesuatu perkara yang kurang enak...^^
Bila bercakap tentang perkara² yang biasa kita buat sebelum bulan puasa, gamaknya mungkin terlupa dan alpa...bulan yang sepatutnya kita tuntut dengan amalan² yang baik, tapi sayang sekali...macam aku cakap la..aku sendiri pon terlupa dan alpa..bila satu perkara kecil di perbesar-besarkan..dari yang tak de kene mengena, boleh plak ada kene mengena...dari orang tak tahu, boleh plak jadi tahu..haa..ini lah yang di namakan from 'habit become attitude'...O,o
Macam aku cakap la, sedar tak sedar dah masuk 4 hari kita berpuasa...tapi adakah puasa kita di terima sebaiknya? Tepuk dada, tanyalah iman...
Selamat berbuka Puasa...^^

Tentang logo ni korang mesti tahu dah citenyer kan? tak mo cakap apa² dah...makin kurang pahala posa aku..O,o

2 comments:

Mario said...

selamat berpuasa bro...

grOundnUt said...

@Mario : Selamat berpuasa too~^^