Nuff²

Tweet

Wednesday, September 19, 2012

Annur & Meow blogspot

Pernah beberapa kali aku promote komik jawi dalam blog kacang ni...dan tak lupa plak dalam facebook SCL...kalau korang perasan la, Komik Jawi dah jadik femes sebab rata² orang sekarang semangat nak mengeja jawi!^^
Kadang² terpikir jugak, masih ingatkah lagi tulisan² jawi yang hampir pupus di telan zaman...kalau di tanya balik pada generasi baru ni, korang rasa mahir tak mereka membaca jawi lagi?^^'
Tepuk dada tanye la minda...kalau masih ada lagi yang tergagap², cepat² la mengasah balik lidah tu untuk memartabatkan bacaan jawi...Macam aku dulu tak pernah masuk sekolah ugama...banyak belajar dari org² tua generasi lama seperti maktok aku yang masih fasih membaca tulisan jawi...^^
Lagi pun pelukis komik jawi pun ialah sahabat aku sendiri iaitu Amid...itu nama gelaran aku panggil semenjak aku bekerja dengannya since 2007...dari situ banyak benda aku belajar dari dia..dia tu kira sifu aku gak la..nak ikutkan part drawing komik dan animation banyak aku belajar dari dia...tak kira la dari aku junior hinggalah ke senior...dan dia juga menyandang jawatan dalam admin Stray Cat Lover untuk memeriahkan lagi kisah Annur dan Meow tu...^^
Bila kami tengok rating Annur dan Meow naik, aku pernah menyuarakan untuk brader ni wat sat FB fan page dan juga blog Annur dan Meow untuk fan² mereka hit 'like' dekat fan page tu..Jadi, aku nak promote plak Annur dan Meow punya blog...kali ni dah lengkap dengan tutorial bagaii untuk tatapan para peminat komik jawi ni...
Apapu pun terimasss pada yang sudi membaca komik Jawi Annur dan Meow walaupun merangkak² membaca nya..^^
 

4 comments:

meowwmania said...

tahniah! satu usaha yg perlu diberi pujian ;)

grOundnUt said...

@Meowwmania : Teruskan menyokong Annur & Meow..err...meowwmania..sama je nama tu...hik3..^^

Cik Limah said...

suka sangat baca cite kat situ... do come visit mine!

http://pixelworks.com.my/

grOundnUt said...

@Cik Limah : Hehehehhee...seakan-akan sama...^^