Nuff²

Tweet

Thursday, September 13, 2012

Inky di jumpai!

Al-Kisahnya, pada bulan puasa hari tu...banyak perkara berlaku sebenarnya.
Orang cakap, rezeki tu ada di mana²...^^
Tapi kan, suatu petang tu..tanpa di duga, kelibat Inky berada di persekitaran tempat letak kete bawah umah aku...entah macam mana time tu...mata tertumpu kat satu sudut gelap di celah² tayar kete...rupanya si Inky!O,o
Bila ingatkan balik...dia telah hilang aku rasa dalam bulan hujung bulan March hari tu...tapi dia dijumpai pada bulan July...bayangkanlah berapa bulan tu dia hidup dalam keadaan daif penuh dengan ketakutan?O,o
Alhamdulillah, semuanya ok...Inky di jumpai dalam keadaan kurus kering dan rasanya dia dihidrate yang terlampau...O,o
Masa memula aku nak peluk dia, dia takut sangat...sebab dia rasa mungkin tiada harapan nak berjumpa dengan tuannya semula..tapi aku cuba panggil nama dia..nasib baik dia nak datang ...mungkin orang cakap, semua ni kuasa Tuhan...O,o
Bila aku ingat kan balik, mungkin dia agak menderita dengan life kat luar dengan penuh ketakutan...nampakgayanya, jodoh aku dan Inky masih ada lagi...terpaksa la aku kuarantinkan dia sampai dia betul² rasi dengan anak² bulus yang lain...bila aku bawak dia naik atas, semua anak² bulus huru hara termasuk la si Cindy, Marble dan Pak Kitty yang kerap meradang...mungkin bau Inky ada sebahagian besar dengan bau² yang luar biasa?maklum lah...Inky dah berjalan ke merata tempat...O,o
Apa pun terpaksa lah aku kuarantinkan atas keselamatan kucing² lain kat umah tu...lagi pun..aku terpaksa asingkan dia bagi mengelakkan jangkitan penyakit yang mungkin di bawa balik oleh nya...serta boleh berjangkit pada anak² bulus yang lain dalam rumah ni...O,o
Nanti aku akan updatekan kesihatan si Inky ni...walaupun kisah ni dah lama..baru sekarang lah aku nak update tentang dia dalam blog bersawang ni...stay tune!^^
 Keadaan Inky yang kurus kering serta kelaparan
 
 
Marble amik ruang untuk menghidu bau pelik dari Inky

 
Marble dah mula rasa tak selesa....O,o

4 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

bagus la dpt jumpa balik... aku takut betul kalau anak2 aku hilang... sebab tu duk dlm rumah je.

Mia Liana said...

ok lah tu... entah apa2 je lah yang dia makan masa kat luar.. kena pergi check dia bawa ke vet..

Rosmawati Yusof said...

Alhamdulillah... syukur sgt jumpa inky. Tentu inky lebih2 lg bersyukur jumpa semula dgn kacang. Harap2, itu juga terjadi pada kak Kim dan abg Madan...

Iela Lullaby said...

Alhamdulillah jumpe...pasni kne lbih2 tgk sket la kt dia kn...sbb tkut dia terlpas lg...

Mge2 dia sihat je..tkde pape pyakit yg dpt spnjg dduk kt luar tuh..

Cept montel smula ye inky..

Jemput singgah&folo ke sini

http://ielahinagiku.blogspot.com/