Nuff²

Tweet

Sunday, June 29, 2014

Cerita Anak² bulus

Hebah berita pasal pertemuan remaja OKU yang di kurung sehingga kurus kering! Aku tak terkecuali sebab aku cepat dapat berita dari geng² FB yang share sana sini anak malang itu... Kesian juga bile aku lihat pic dan video beliau di jaja sana sini untuk tujuan membuka minda kita semua...
Sebagai insan yang cukup sifat, tak semestinya kita boleh sesuka hati buat terhadap orang yang kurang upaya (OKU). Aku ni masih lagi waras kalau di ikutkan anak² bulus yang aku jaga selama ni dari kurus sampailah ke kegemukan a.k.a obesiti...
Dari Pak Kitty, Marble, Almarhum Eori, Inky, Cindy sampailah si almarhum Sappy...semua tu kurus² macam zombie...sekarang alhamdulillah...sihat walafiat... :) Tambahan si Marble tu... makin montok mungkin sebab kuat makan kot...si Inky plak jangan cakap laa... makan pon kuat...then tido pon kuat...heheheh... Cindy lain plak...badan makin panjang...mungkin kucing stray baka biasa²... pattern macam tu plak kan... Pak Kitty pon kuat tido...perot makin boncet...tak sangka dah anak² aku ni dah besar...
Memang tak de la lama mana pon aku jaga dorang...tak sampai umur 15 tahun pun! Tapi kenapa kisah anak istimewa di sekitar Nilai tu sangat sadis sekali eh? Sebab budak OKU kan...lagi satu umah yang dia duduki tu ialah umah dia sensorang...
Macam anak² bulus aku di rumah, aku cuba sediakan yang terbaik untuk dorang... buat apa yang termampu... anak OKU seperti cite di atas sama juga keadaannya...harus di jaga dengan penuh teliti... Dulu Pak Kitty ada masalah buah pinggang di mana aku kerap berjaga malam untuk menjaganya... Alhamdulillah, berkat kesabaran, Pak Kitty masih hidup walau usianya sudah 7 tahun...

 Cindy golek²...

 Pak Kitty yang udah gemOk malas...

 Berselera betul dorang ni...

 Tempat port mereka berdua suka menepek... :D

 Marble sayang dengan Cindy bagaikan anak sendiri

Inky yang besar berani duduk atas Pak Kitty iaitu ayahnye sendiri...hehehe

Aku macam ni je laa...badan sama naik macam dorang!

2 comments:

nuris said...

salam,

kucing u kitty now makan makanan apa yea?dia pernah kna batu karang kan?..my cat baru je kena,,baru discharge yesterday but till now dia mcm x nak makan la..

Dalila Samsudin said...

comeeeel !