Nuff²

Tweet

Monday, June 2, 2014

Politikus

Ahhh...sudah lah...
Malas aku nak blog walking bile timbul isu tentang politik yang makin menjadi² di kalangan fanatik politik... aku? fanatik? taksub? idok lah teman...banyak perkara yang aku perlu pikir kan selain dari politik yang membuang masa....diri sendiri tak terurus, sibok plak nak hadap perihal politik yang dah semakin merapu sebab banyak sangat makan ikan kerapu...baik yang memimpin dan juga si pembangkang...2-2 sama aja...err...salah ke ape aku cakap ni? errr... O.o
Berbalik pada yang tak balik² menghadap keje...aku rasa korang pon tahu nasib keje production/studio di mana setiap kali pasti terkejar-kejar dengan deadline, padahal keje tu tak pernah nak siap pon...asal siap, dapat retake...asal siap dapat amemend... so dari situ pon aku rasa dah agak buang masa akibat client yang banyak songeh, contohnye client yang bukan biasa dalam perihal design² ni...
Suruh tukar ikut sedap tekak dia macam dia tak pikir masa yang di buang adalah sia-sia....akibat terlalu banyak retake, sedangkan kerja kita buat sungguh-sungguh pon tak berguna juga...yang jadi mangsa, kita lah yang makan gaji sejak azali...
Ikut hati memey mau hentam balik pada client yang banyak cekadak, tapi apa kan daya...aku sekadar buruh yang masih makan gaji untuk fasa ini....


No comments: