Nuff²

Tweet

Wednesday, June 11, 2014

The Haters

Citer pasal artis...banyak je la yang merapu...kadang tergelak baca sebab ada yang keluarkan berita yang tak masuk akal... macam Che Ta panas berapi dengan mem-block 1000++ follower dalam instagram beliau...wow! Agak banyak plak kan.... sape kah yang terlanjur dalam berkata-kata? adakah perumpamaan ini sama seperti berlaku dalam media sosial seperti FB??
Itu la yang nak di cerita kan... banyak sangat orang menyampah kat kita...ramai sangat tak boleh tengok kita happy, kita bahagia...kita kaya dan kita sempurna...sedangkan diri sendiri pon masih belum sempurna, sibuk nak carik kesalahan diri orang lain... Dan aku bukan lah peminat setia Che Ta yang dah tua tu... pointnye ialah bile kita berkata-kata tu kene la beringat sebab lidah la juga mampu menunjukkan sikap kita yang rasa diri tu sempurna...hek elleh...kalau aku burok, ko pon burok la... kalau aku burok, nak plak org puji ko chantekk kann? kuaaaseeerrr nokkksss!
Bile berkata-kata sesuatu tu, otak letak kat kepala lutut ke? opppss! Lutut mu bukan sakit ke? no wonder la otak bercantum dengan kepala lutut, dapat lah habuan...kene la block esok, mulalah lidah tajam menikam bercerita sana sini perihal orang...wow! kelasss kauu...  ;)
Umpama keyboard warrior... masuk rumah tak reti bagi salam ke? haaa...macam tu la privacy yang retis nama di atas tu cuba nak bagi tau... kadang ada yang keterlaluan, mungkin nada nak bergurau... tapi tak manis lah bang... even mak aku pon tak ajar bergurau² cara begitu...tak elok...bile selalu sangat bergurau, lama² akan terjadinya biadap... bila cakap biadap, tahu plak marah... dah banyak sangat aku tengok majoriti dari kalangan orang² kita juga.... bercakap samberono macam tak pernah belajar adab dalam percakapan....bergurau ada tempatnye bro...tapi kalau tegur direct sentap plak eh?
Haa...itu lah susah, kang cakap tak leh gurau gi surau laa... hek elleh... zaman bile punye perumpamaan tu? cer cite sikit...??
Bak kata ayah aku laa...from habit become attitude... dah selalu habit bergurau dah jadi satu attitude pada diri tu... kalau umur makin muda tak pe...ini dah tua then beruban plak... anak² esok ikut sebab diri sendiri tak betul kan... tidak akan ada rasa hormat lagi tak kira la makcik or pakcik or nenek or mak or ayah or sister or brother.... (berapa banyak or laaaa...)
Jadi, kalau rasa tak boleh blah ngan sesetengah orang tu, tak payah nak sibuk like or komen mende merapu²... kalau aku jadi cenggitu pon aku rasa annoy gile.... damn worst thing for this generation...serius aku cakap dah tak tahu nak cakap macam mana dah! O.o


No comments: