Nuff²

Tweet

Sunday, June 15, 2014

Wedding Photoshoot #Sijangkang


Biasa kalau buat photoshoot wedding paling tidak area ke arah Banting, Selangor...sebab kat sana kawasan pon tak de la jauh tak de la dekat sangat ke KL... Aku macam biasa siap pagi² dah hala ke arah Maju Mex ngan sorang partner aku yang buat photography jugak...
Biasa kitorang kalau dapat job photoshoot, dalam jam 10 akan berada di sana mengikut waktu dorang bersanding la jugok...sebab mekap artis start mekap pon sekitar 10.30am... dorang amik masa jugak la untuk mekap...dalam 1-2 jam gak la...heheheh...
Hari tu macam biasa, keadaan cuaca agak berlecak sikit sebab semalam tu hujan... aku yang kurang familiar kawasan² kebun orang ni, main jalan je mengikut sedap pedal minyak aku...tayar golek sekitar 9.30am... amik masa jugak nak sampai sana...tanpa berlengah² aku terus ke tempat yang bernama Sijangkang... kawasan ni memang ada pokok² kelapa sawit...kira kebun sendiri lah kan... macam biasa sesampai di sana, aku parking area kawasan lapang...maybe situ lah tempat tetamu nak parking² bile datang kenduri kan...
Hari Sabtu, cuti sekolah...memang meriah lah kenduri kendara macam ni...paling tidak pun bukan jiran atau sedara mara yang datang...retis pon ada datang jugak sapa lagi kalau bukan Pokcik TailOng iaitu Rosyam Nor...
Biasa la biler retis masuk kampung kan, macam² la kejadian² nak berselfie bersama retis...tenggelam la plak pengantin di majlis kawin dia, aku rasa dah jadi majlis suai kenal bersama fan club Rosyam Nor...hahahaha... Nak tak nak aku pon amik la gelagat tetamu yang datang bile bersama retis kann... rupanya Rosyam Nor tu ada kaitan persaudaraan ngan pengantin pompuan...so tak heran bukan Rosyam Nor aje yang datang...sorang lagi sape ntah nama dari band Def Gab C pon ada datang...aku lupe la plak sapa nama dia... tu plak sedara belah lelaki...
Tak hairanlah kalau yang datang retis ni mesti dapat jemputan sedara terdekat...apa pun nasib baik la cuaca baik sehingga petang kitorang buat outdoor pon tak ada masalah...cuma gerimis sikit time² nak Maghrib...tu tanda nak mintak kita balik awal... apapun memang seronok dapat jumpe retis² yang tak kurang sombongnye... :)

 Di perkarangan Surau... Cuaca menarik sekali

Kerja² mengeluarkan barangan kamera...

Memberi sedikit pose² yang boleh di guna pakai dari gambar² dalam internet...

Kitorang buat photoshoot until the sun goes down...

Kasut abis kene lecak akibat ujan lebat semalam...

Apapun memang amat berpuas hati sebab dapat buat photoshoot sehingga matahari terbenam...
Aku akan ceritakan lagi next chapter of wedding photoshoot...stay tune! :D

No comments: