Nuff²

Tweet

Friday, June 13, 2014

World Cup 2014

Seperti biasa...
Citer isu semasa...
Balik² pasal bola... memang feveret aku tgk game bola...World Cup since 1998, lepas aku abis sekolah memang free time untuk berjaga malam layan game...tak pernah miss game bukan sebab aku berjudi ketagih, tapi sebab semangat kebolaan zaman tu... ^^'
Time tu macam² contest kuar kat tV, aku join...korang jangan gelak sebab aku kumpul penutup coke sebab semata² nak menang hadiah... last² dapat saguhati pon jadi lah....pelbagai hadiah aku dapat dari jam tangan sehinggalah ke jersi coca cola... zaman tu just kumpul dan hantar peraduan semuanya pakai pos aje... paling tidak modal kuar untuk setem ngan envelope jer... perah otak satu untuk buat cogankata...ahahhaha...lama aku tak dengar perkataan 'cogankata'...ni citer zaman ujung 90-an punyer world cup lah yaa... ^^'
Menjelang worldcup 2014, aku tak prepare ape² pon...hanya sekadang mengikuti di laman FB or Astro Arena dalam internet je... nak berjaga tengah malam ni rasa boleh jer nak buat, sambil² buat freelance...sambil tu streaming game... tapi aku takut keje aku tak siap kang dok tengok bola...hahahahaa...
Yang best partnye bile da PM masuk...ni aku share² sebab kelakar dowhhh....
Ade lak iklan ni dorang PM sorang mamat ni kat inbox FB dia...
"MC (medical Certificate) utk di jual sempena World Cup... beli 3 hari percuma 1 hari (MC dari klinik yg diiktiraf) Sehari RM20 sempena world cup sahaja. Agent di perlukan dpt komisen tinggi"
Aduii...kelakar plak aku tengok iklan macam gini pon ada jugak ke? lagi² musim world cup ni... nak tak nak mesti ramai yang tercari-cari MC yang senang di beli... mudah plak untuk kita menipu boss kita... senang² terus boleh kene buang keje!


Apa pun kali ni pasukan mana yang hebat beraksi? Yang nampak malam tadi Brazil main 3-1... Ianya satu perlawanan untuk pembukaan...mungkin pembakar semangat untuk negara lain juga...ayuh berjuang menyokong pasukan pilihan kita!! ^^

No comments: