Nuff²

Tweet

Wednesday, March 16, 2011

Cat Survives Tsunami On A Wall

Kalau korang tengok tajuk entry ni, mesti korang terpikir sejenak berapa ramaikah mangsa Tsunami yang melanda negara matahari terbit iaitu Japan yang tak sempat mereka menyelamatkan diri akibat Gempa Bumi tempoh hari?
Kalau nak ikutkan, Allah maha mengetahui, bila kita pandang sudut mangsa² Tsunami yang berhempas pulas menyelamatkan diri masing², akhirnya tewas juga dengan kuasa Allah S.W.T..
Kat sini bukan la aku nak citer pasal mangsa Tsunami yang terdiri dari Manusia..Tapi masihkah korang terpikir tentang nyawa² makhluk lain seperi haiwan² ternakan dan haiwan² belaan dorang seperti anjing, kucing, arnab, hamster dan pelbagai...
Jadi, renung²kan lah....tengok bertapa siksanya kucing jalanan ini menempuh arus tsunami lalu berpaut pada rumput-rumput yanag ada di longkang untuk meneruskan kehidupan...
Aku dapat ni pon dari Google...tak tahu la sahih ke idok pic ni..tapi yang nyatanya, aku berdoa semoga kucing yang kesejukan dan kelaparan ni selamat lah yer...

Sian kucing ni kan...sib bek la nyawa dia panjang..sempat dia berpaut kat rumput² tu ketika di bawa arus deras...~_~'

13 comments:

thefluffies said...

harap orang yang amek gambar ni selamatkan kucing tu. amek gambar pandai, takkan rescue kucing tak pandai? :(

nEuR0 shEwAzni said...

omg ! omg ! risau ! risau !

jutawan jenal said...
This comment has been removed by the author.
jutawan jenal said...

harap2 kucing tu selamat... trauma dah tu... manusia yang besor gila trauma, kucing yang kecik lagi la gila2 trauma

Jom kongsi kisah kucing pertama anda di sini

KiD said...

meoowwww!!!

V said...

harap diselamatkan!

meowwmania said...

mmg tertanya tanya nasih haiwan kat sana

kita doakan lah sama-sama agar mereka dilindungi oleh yang maha kuasa, amin..

grOundnUt said...

@thefluffies : betul tu nerq..harap² dia di selamatkan oleh orang ramai...^^

grOundnUt said...

@nEuR0 shEwAzni : Insyaallah dia selamat...^^'

grOundnUt said...

@jutawan jenal : sure trauma dengan kejadian Tsunami kan..dorang ni lagi la tabah..macam² dugaan..mesti tengah shaking sebab sejuk dan lapar kan?^^'

grOundnUt said...

@KiD : meow²...^^'

grOundnUt said...

@V : Insyaallah...^^

grOundnUt said...

@meowwmania : Amin...moga² mereka terpelihara hendaknya..^^'