Nuff²

Tweet

Wednesday, March 30, 2011

Haramkah Senaman Poco-poco?

Uikk??aku pon sedar tak sedar baru jugak tahu perkara ni walaupun aku tak pernah menari² kat park ala² poco² ni...@_@'
Ada yang cakap tarian poco² ni seperti mengikuti cara orang² agama kristian menari semasa upacara keagamaan?..cuba lihat sahaja bentuk pergerakannya, dah seperti salib...dan dengar juga tarian ini berasal dari Philipina dan bukannya negara Indonesia...mak aii..kompius jugak telinga aku dengar info pelik² ni...@_@'
Tapi pada aku laa....benda macam ni dah banyak berlaku tanpa disedari..ikutkan tarian Yoga juga telah di haram pun kan...so, It's up to you guys...banyak lagi cara² senaman yang best boleh dilakukan selain poco² ni...contoh macam berjogging ke..pergi gym ke..berbasikal ke...senam robik ke..berenang ke...ntah ape aku melalu dah ni...@_@'
Harap korang baca surat pekeliling yang dikeluarkan oleh Jabatan Mufti Negeri Perak baru² ni yang mengatakan bahawa tarian poco² adalah HARAM.


Well, Sharing is Caring...^^'

14 comments:

kupeh rodriguez said...

mmg patut d-aram-kan...
sbb die menyerlahkan kegedikan kaum wanita-wanita separa umur (milf)...
hahahahhaa

grOundnUt said...

@kupeh rodriguez : jOm men beskal upeh...hahahaha..lagi syiOk layan beskal..^^

Minami Wanijima said...

sorry ar.. aku memang x ske poco-poco!!

grOundnUt said...

@Minami Wanijima : Erkk...bergitu juga dengan aku...^^'

Cik SHiNJU said...

Tulah gayanye org kita..
Suka meniru org tanpa usul periksa..
Dah kena maki dek rakyat Indon pun masih nak tiru tarian dorg..
Aku tgk bini2 org politik salu amalkan poco2 neh..huhuh :P

grOundnUt said...

@Cik SHiNJU : hahaha..gaya hidup bebas..^^

KiD said...

yppp.. baru semua kita tersedar... huhuhu
Susu Terbaik untuk Anak |

ghost writer said...

reaLLY? patutlah tetiba saja tarian ini yang dijadikan senaman pagi di jabatan aku dihentikan begitu saja...

bila diingat-ingat memang betul ia seperti tarian yg berbentuk salib..

kerangRebus said...

penah dgr hal nih..aih..memang sonbok pco2 tuh...penah wat 5x ms akvtvt kampus..huh.xsgka membentuk salib...aih.bhya tol pndekatan org kafir zaman skrg nih...

Mario said...

ntahle...byk lg senaman yg ada klu nak buat senaman,,,

grOundnUt said...

@KiD : tu la pasal...kalau tak aku pon tak pasan...@_@

grOundnUt said...

@ghost writer : Tapi kata tengah nak berbincang balik..tak tahu la lepas ni jabatan kamu bakal berpoco² balik..;p

grOundnUt said...

@kerangRebus : tanpa di sedari, tarian tu berbentuk Salib kan..tapi tu la..kita pon maca..aiizz..kompius ler..=(

grOundnUt said...

@Mario : setuju dengan bro..^^