Nuff²

Tweet

Monday, August 15, 2011

Juadah berbuka

Masuk bulan ni dah 2 minggu lebih kita berpuasa...seronok gak menjalani ibadah puasa dengan rakan² seperti bebudak opis...^^
Tapi, takkan la setiap hari nak berbuka bersama teman² kan..ade satu² masa mesti nak masak kat umah...sebab dah bosan dan penat melayan makanan kat kedai..tambahan plak kalau makanan dan juadah kat bazaar...bagi aku la, tak de terasa lagi nak beli-belah kat bazaar...aku rela beli makanan kat pasar malam.... dah tentu² la peniaga pasar malam betul² komperm peniaga yang dah biasa berniaga...Sebab aku terkena sekali kat bazaar ni, dah serik nak beli lagi...huhuhuhuhu...@_@
Bukan niat nak kondem peniaga bazaar ni...tapi tu laa...kalau dorang ikhlas berniaga, dah tentu² la masakan dan makanan yang dorang jual tu fresh² untuk orang² seperti aku yang berpuasa sepanjang hari...last²..beli lauk basi..=(
Cadangnye nak wat ala² bujang senang jer...memandangkan masa yang dah suntuk, terpaksa la aku wat ala² gapas gitew...ikutkan, aku nak wat simple²...tapi dah rasa macam untuk makan beberapa orang la plak...adess!wat stock sahur pon ok gak kan?^^'
Bagi aku la..puas hati kita masak sendiri kat rumah...(walaupun aku bukan la terrer masak)...jadi lah jugak udang masak merah menyala aku serta sayur campur...Alhamdulillah...berbuka puasa aku dengan lauk-pauk sebegini...memang aku lupa la pada makanan kat kedai/ bazaar ramadhan!^^


Ni la juadah berbuka puasa ....

Udang masak sambal merah

Sayur campur beraneka warna

Di hidang bersama nasik putih panas...ape macam??Terliur tak?^^'

22 comments:

ghab van hal said...

simple, tapi still terliur..kekeke...

ghost writer said...

common,Nut.bila tengok makanan nih,buat aku rasa macam nak masak sendiri plak.bukan nak makan ok.haha

KiD said...

ayor mekdi pun ader eh? beli awal ke nih? ayokkk.. drive thru.. hehehee

meowwmania said...

ishh apsal lah baca entri ni sensiang hari *sambil tutup mata

Mario said...

sambal udang terbaik bro...

Cat-from-Sydney said...

Uncle Kacang,
Kenalah ada telur dadarnya sekali! purrr *giggles*

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

aku suka sambal udang tu.. memang terbaik ar bro :)

bard bahtiar said...

tgok slps buka..x larat...

gedek! said...

sambal udang!


+pengsan+

juanita said...

Bukan terliurrr..pengsan terussss

Asrul "iLham" Sany said...

lapo...nak makan ais krim...muahhahaa

grOundnUt said...

@ghab van hal : *pengsan*

grOundnUt said...

@ghost writer : laki ke pompuan ke..masak itu adalah lumrah kehidupan..nama pun nak makan kan..mesti la tahu masak memasak..ekekke..^^

grOundnUt said...

@KiD : kantOi plak...Ekekeke..mesti la batalkan poser dulu, baru leh masak secepat yang mungkin..masak instant tu bro..^^

grOundnUt said...

@meowwmania : nafsu!nafsu!^^

grOundnUt said...

@Mario : Sambal di sebalik udang...woha!^^'

grOundnUt said...

@Cat-from-Sydney : sepatutnye nak gak masak telur dadar...tapi macam banyak la plak kan..ni pon tak terhabis ni..^^

grOundnUt said...

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine : dah²..cepat amik resepi dari aku beb!ekekeke..^^'

grOundnUt said...

@bard bahtiar : memang muntah kalau tengok gambar lauk pauk bile lepas berbuka..^^

grOundnUt said...

@gedek! : sambal Udang!

*tipon ambulan bawak gedek! pegi spital sbb pengsan!^^

grOundnUt said...

@juanita : wahhh!pakat pengsan semua tengok pic sambal udang nehh...ehehehe..^^

grOundnUt said...

@Asrul "iLham" Sany : gara² terliur ko cakap eskrem,aku g berbuka makan 2 cone eskrem mcD..esoknye aku demam/sakit tekak...LOL~^^