Nuff²

Tweet

Friday, May 20, 2011

Nasi Goreng Bismi

wHOoOopppPPss!!
Dah lama plak tak update entry ni...entah memang tak sampai seru plak la aku nak update..bukan sebab malas..tapi sebab busy..dari kL-Pahang-KL-Sepang....Jejalan punye pasal la ni...jalan² makan angin dan ada sikit urusan yang tak boleh di tangguhkan lagi...
Selesai semua keje² baru la leh nak cite pasal melantak kat satu kedai mamak ni...entah macam mana la aku teringin plak nak makan nasik goreng berkaler ijau ni...cadangnye nak makan biasa² aje..tapi tu laa..kalau dah lapar...semua yang di promot pon aku hentam aje..ekekeke...
Bercakap pasal makan ni, for sure la masakan ala² gapas..bukan aku nak cakap masakan melayu ke..masakan mamak ke..masakan cina ke..tapi tu laa..selagi perut aku tak penuh, selagi tu la aku nak sumbat...ape punye worang daaa...hahahaa...
Kali ni nak cite pasal Nasik Goreng Bismi...hmmm, tak tahu la macam mana bentuk dia...kalau nak gaya sikit, sebab warna hijau tu membuat kan aku terpesona nak jamah...kualiti dan kuantiti terkandung dalam masakan tu agak ok la..tapi kalau di ambil selalu...memang esok timbang berat alamat number kat penimbang berat pon dah hilang..hehehe..
Harga tak de la mahal mana, sepinggan RM6.50...ada bermacam ramuan dalam masakan ni...seeloknya cuba la sekali...pasti nak lagi!^^

Ni lah dia Nasik Goreng Bismi

Align CenterBanyak jugak bahan dalam nasik goreng ni...

Paling menarik sebab dia berwarna hijau...

Tu la aku cakap...semua bahan dalam nasik goreng Bismi ni paling memuaskan..ada cendawan, ada sotong, ada daging, ada ayam, ada lada benggala...ada telur..perghh...leh cuba la kalau nak...
Err...nak tahu kedai tersebut...leh singgah Jalan Peel, Kuala Lumpur..memang ada kedai mamak Bismi...selamat menjamu seleras...yeeehaaa...^^

2 comments:

KiD said...

jalan peel..? kat ner tu ek? macam pernah dengar..
Pampers Pilihan Terbaik!

grOundnUt said...

@KiD : Dekat ngan carefour jalan peel..satu hala ke Jusco maluri gak..^^