Nuff²

Tweet

Sunday, May 29, 2011

Reddish...BUkan RADISH

Ingat lagi tak tentang seekor ikan laga yang pernah aku muatkan entry bersama Kitty sekeluarga hari tu??Masih ingat lagi tak dengan link ini?
Hmmm...itu lah yang terjadik malam sabtu hari tu...apabila aku nak beri makan pada si Reddish, tengok gaya macam dia tengah buat kuak lentang...memang betOi² gaya kuak lentang lah dia buat!>,<"
Rupanya dia dah tak de...sob..sob...sedih tak sedih gak la..tak sampai sebulan ikan laga aku dah menemui ajal dalam keadaan kuak lentang...tak tahu la apa puncanya..mungkin struktur air yang tak sesuai atau umurnya dah tua?aiizz...nak sedih sangat macam kisah Almarhum Eori tu, tak de la sangat kan..cuma kesan mendalam sebab aku sekarang tengah berjinak² nak bela ikan kan..so, rasa hampeh la jugak bila di beri ikan laga pon bleh mati plak...aisehh...nak wat camno kan...bukan rezeki aku la nak bela si Reddish ni...tak pe laa, aku ni tak mudah putus asa..akan ku carik pengganti Reddish secepat yang mungkin...
R.I.P Reddish

Marble pasti merindui Reddish~

13 comments:

meowwmania said...

oh! sy ada bc pasal Reddish nih, tak sangka pendek umurnya

rest in peace Reddish..

grOundnUt said...

@meowwmania : Umur ikan tak sama macam umur kucing yang mampu hidup lebih 10 tahun...(depends on Baka)^^'

fadlisabri said...

visit here frm Egypt~

http://coretanfadlisabri.blogspot.com/

Rangga said...

visit u my friend :)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

bukan ke ikan memang pendek umur... :) salam takziah k...

KiD said...

laaa... takde dah.. dulu cindy dok kaco2.. hmmm.. sabor eh.. carik yang lain.. kasi besar sikit akuarium.. :)

Mario said...

nnt bela yg lain...minat betul ko bela ekk...

grOundnUt said...

@fadlisabri : Hello..thanks for visit me...revisit u back..^^

grOundnUt said...

@Rangga : Hi Rangga...thanks for visit me..^^

grOundnUt said...

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine : tu la pasal..macam dah serik je nak bela..tapi macam minat la plak kat menatang dalam air ni...hmmm..(tgh garu kepala)^^'

grOundnUt said...

@KiD : Haa...entry lepas baru je citer pasal Almarhum Reddish ni..tp tak pe laa..umur tak panjang, nak wat cam no kan...relakan je dia pergi...(sambil kunyah cili padi tahan sedih)

grOundnUt said...

@KiD : Haa...entry lepas baru je citer pasal Almarhum Reddish ni..tp tak pe laa..umur tak panjang, nak wat cam no kan...relakan je dia pergi...(sambil kunyah cili padi tahan sedih)

grOundnUt said...

@Mario : dah mula berjinak² ikut hobby ayah aku sebenarnye...hmmm..tapi tak pe laa..nak wat camno kan...mati ler plak si Reddish ni...=(