Nuff²

Tweet

Sunday, December 26, 2010

Eori story (Part 2)

Bile kami start dapat nasihat dari doc, sama ada untuk di tahan wad atau bawak balik...kami prefer bawak balik rumah, at least kami nampak dia depan mata...
Petang tu dalam lingkungan jam 5petang krismas, aku bawak balik umah macam biasa laa...sampai² aje..muke sekor² kucing macam kurang best untuk aku menatap...ye laa..mood aku tengah sedih dengan keadaan Eori yang agak kritikal waktu tu...
Di cariknya kain baju untuk alas si Eori dari kesejukan...bayangkan lah, doc cakap suhu dia menjunam jatuh dari suhu biasa seekor kucing...so korang pon macam dapat agak la macam mana kritikal nye si Eori tu...@_@
Aku kerap bercakap ngan dia di kala dia tengah mamai²...after pemberian ubat cacing dan air...supaya Eori sedar yang aku sentiasa ada sebelah dia di kala dia memerlukan aku....sepatah² aku cakap ngan dia.."Eori, good boy...You're strong rite?"...dan masa tu jugak la dia menyaut²...aku pon tak dapat agak la ape dia cuba nak bagi tahu aku...cuma dia 'eoooww' aje ler...tu pon bunyiknyer tak macam biasa kita dengar laa...
Tangan dia agak kejang waktu tu...dan dia dah seperti nazak..nyawa² ikan la katakan...cuma dalam otak aku, aku cuma pikirkan yang dia pasti kuat melawan penyakit ni...asyik pikirkan positif aje..sedangkan Eori tengah struggle nak terus kan hidup...aku urut² tangan dia yang kejang tu supaya tangan dia elok kembali...tapak tangan dia agak sejuk dan masa tu plak, degupan jantung dia agak kencang sekali...dia ada bagi tindak balas yang positif...(pada aku la) bile dia grip tangan aku...kuku dia kuat sangat waktu grip kat jari jemari aku seolah² dia nak sampaikan bertapa seksanya dia tengah bersabung nyawa...masa tu mata aku dah start berkaca dan setiap minit aku takkan membisu...aku kerap berkata² walaupun dia bukan nye paham kan...alahai...ni lah dia penangan orang sayang kan kucing ni...@_@'
Aku cuma pergi balik ke bilik aku untuk tukar pakaian aku je...entah macam mana la aku kembali ke tempat si Eori, Ya Allah! Mata aku terpandang seekor kutu jatuh kat atas pelapik badan dia...dalam kepala otak aku, My gOd!he's gone??!
Masa tu aku panggil² nama dia...usap² kepala dia...belai² badan dia...but, no respond...=(

Eori died at 6.50pm on Christmas day....

Hampa hati aku...luluh jiwa aku...bila aku sendiri yang sayangkan kucing tak dapat menyelamatkan nyawa seekor kucing yang hanya mati akibat Cacing!
Korang bayangkan lah bertapa frustnye hati aku...I'm Speechless....=(

Nampak gaya macam masa dah suntuk

Antara Ubat yang doc beri...

R.I.P Eori

Marble memberi penghormatan terakhir

Cindy cium ekor Abangnya sebelum di tanam

Farewell bro~

Inky memberi ciuman terakhir
Tu pasal la kalau tengokkan balik setiap pic ni nampak sangat sukar dorang nak lepaskan Eori...tambahan dari adik beradik lain mak ayah...Si Cindy sangat rapat dengan dia kalau rasa nak tahu,boleh check balik link ni
Aku doakan Eori yang terbaik selama ni...Farewell son...sob..sob...=(

20 comments:

Anonymous said...

ko bt aku menangis lah bro..seksa rasanya bile kite tgk binatang or org yg kite syg pergi meninggalkan kite..pdahal die x tnjukkn apa2 tnda pn kt kite..aku rasa apa yg ko rasa bro..hrp ko tabahkan hati n kuatkn smangat..jgn kerana die nti yg len ikt skali..jagalah yg ada skang nie..jgn biarkan bnda mcm nie jd lg...

achiek said...

alahai..tulis pjg2 alih2 x ltk nma plak..ko msti tau spe yg tulis pjg2 tuh..hehehe

aindzaya said...

so sad!!
kucing nie comel sgttt..i love cat so much...smoga u bley jaga sume kucing dengan baek...
i love all of u..
muahhxx..

darxx said...

sabar k bro...R.I.P eori n chitot....

chenta said...

hah?!laaaa..

sedeynye :(

Hakimi Reza said...

hukhukhuk

Cik SHiNJU said...

Eori dah xde?
sedihnya... :'(
Kesian Cindy..

ikahcorner.blogspot.com said...

ala...rasa sedih sangat..esp bila kita dah banyak lalui saat bersama dier..namun inilah kuasa Tuhan, Dia lagi tahu, daripada terus terseksa, baik kita doakan dia bahagia di sana. Jgn sedih groundnut, at least kita dah buat setakat yang termampu..

Geng Borak said...

huhuhu... aku malas nada kucing dah..
dulu ada kucing. namanya TIGER. satu hari, gaduh dgn kucing lain.. abis rabak kepala dia.. sampai ada ulat.. huhuhu.. last2 dia pergi jugak.. tak dapat diselamatkan... :(

AISYAH said...

ya Allah!!
kisah kita sama!
memang sebijik.99% sebijik.
kucing st nama buntal meninggal waktu 3/4/2010.
depan mata aku.de hembuskan nafas terakhir.
cara dia tersentak2 masa nak pergi tu pun sama.
die macam kejang.sy menangis gila2 masa tu.rasa tak boleh terima kenyataan.
masa tu kat klinik pulak tu.
dan mati sebab cacing jugak.
sy punya kekesalan ni sampai sekarang tak hilang2.
sy menyesal tak suspect die mati sebab apa.dah gone tu baru tahu.
nanti sy update blog pasal baby sy pulak ya.nak cerita jugak.\
ape pun sabar la.
sy nak awak tahu yg sy faham sgt2 perasaan awk.
bezanya cuma die baru pergi dua hari lepas.yg sy ni pulak die pergi bulan 4 yg lalu.
sabar lah.sy betul2 faham perasaan awk sekarang.
sy selalu doa kat tuhan lepas sembahyang tu.sy doa n sy bercakap seolah2 die dgr apa yg sy ckp kat atas sana..
sebak pulak bila igt balik..

Anonymous said...

Sori to hear about ur loss :(

Intan Maizura Ibrahim said...

mcm da tlewat utk ucap takziah..tp sedih la

Hua Sheng said...

Memang sangat sedih pada yang bela kucing bila kucing tu pergi..huwaaa rindu kucing kita juga pergi sebab cacing + mungkin ada virus..(sebab main kat luar) :(

Hua Sheng said...
This comment has been removed by the author.
ririey natasha said...

Omg. Im cried while reading this post :(

NanaTabarani said...

Pernah mengalami kejadian yang sama. RIP~♥♥♥

SushiAku said...

Sedehnye..wuu...teringat kat kucing aq yg sekor ni...die baru mati akibat 'jangkitan virus' .....sedihnya sbb x dpt tengok die menghembuskan nafas terakhir....dtg2gi klinik jer doc kater kucing tuh da mati.....hanya sekelip mata je dia pergi...

Nangis sampai mata bengkak...

SushiAku said...

Sedehnye..wuu...teringat kat kucing aq yg sekor ni...die baru mati akibat 'jangkitan virus' .....sedihnya sbb x dpt tengok die menghembuskan nafas terakhir....dtg2gi klinik jer doc kater kucing tuh da mati.....hanya sekelip mata je dia pergi...

Nangis sampai mata bengkak...

SushiAku said...

Sedehnye..wuu...teringat kat kucing aq yg sekor ni...die baru mati akibat 'jangkitan virus' .....sedihnya sbb x dpt tengok die menghembuskan nafas terakhir....dtg2gi klinik jer doc kater kucing tuh da mati.....hanya sekelip mata je dia pergi...

Nangis sampai mata bengkak...

SushiAku said...

Sedehnye..wuu...teringat kat kucing aq yg sekor ni...die baru mati akibat 'jangkitan virus' .....sedihnya sbb x dpt tengok die menghembuskan nafas terakhir....dtg2gi klinik jer doc kater kucing tuh da mati.....hanya sekelip mata je dia pergi...

Nangis sampai mata bengkak...