Nuff²

Tweet

Monday, December 27, 2010

Eori Story (Part 3 Final)

Setelah settle semua hal kat umah...aku balutkan si Eori ni dengan kain baju untuk di semadikan bersama...Aku amik keputusan nak tanam si Eori dekat Seri Kembangan...iaitu umah lama aku dan Kitty kat sana...@_@
Malam tu cuaca agak kurang baik sekali...hujan turun renyai² seolah² memberi petunjuk bahawa setiap yang hidup pasti mati...aku redha aje dengan ketentuan ilahi..sedangkan ianya hanya seekor kucing...bagi aku..ia tetap makhluk yang bernyawa...so tak perlu korang abaikan kisah pecinta haiwan sebenar...hakikatnya...agak sukar aku terima...=(
Malam tu aku dukung Eori kerumah kawan aku/umah lama aku...sebab rumah yang kami duduki dulu ialah umah teres...so ada halaman kecil memang khas untuk Pet Cemetery...sebelum ni pon kami pernah tanam arnab, hamster, ikan laga...dan yang terbaru ni ialah Eori...so dia lah kucing pertama yang kami tanam di halaman umah tu...asalnye situ ialah Kampung Kitty....tempat Kitty di lahirkan dan di besarkan...jadi, tak de masalah untuk kami menanam si Eori yang masih kecil itu...@_@
Aku gali lubang sedalam mana yang aku mampu..sebab tanah kat situ ialah tanah liat..so agak sukar aku nak korek sampai dalam²...jadi, aku buat setakan yang mampu...sebab malam tu ujan renyai²..seolah² menyenangkan aku menggali lubang kerana tanah menjadi lembut akibat air hujan yang turun...
Siap sudah lubang yang di gali, dah tiba masa si Eori di semadikan bersama linangan air mata aku yang agak jarang aku kuarkan ...pergghh...emosi beb!haaiiizzz....para blogger jangan plak rasa sedih...aku cuma menulis sekadar berkongsi pengalaman aku menguruskan perihal kucing² ni...
So, perginya si Eori mengajar aku erti kesabaran dan dugaan yang agak kuat menjelang akhir tahun 2010 ni...semoga dia bersemadi dengan aman di sana...walaupun dia hanya lah seekor anak kucing!@_@'

Ada maksud gambar ni di ambil...buah rantai dari Eori untuk seseorang yang sayang padanya...

Farewell dari orang² yang sayangkan dia...

Farewell son...=(

Kubur di halaman umah member/adik beradik aku...

Need to dig again and again....

Huhuhuhuhuh...sad moment...=(

Good bye Eori

R.I.P Eori

10 comments:

KiD said...

Sad But True.... =(

Anonymous said...

Eori bijak dan manja ..
sebelum dia pergi jauh, dia hadiahkan kita sesuatu untuk dikenang ... thats my boy .. very good boy ..
Semoga dia akan sentiasa ingat kita .. sebab tu lah dia di semadikan sekali dgn t-shirt hijau tu .. supaya dia tahu kita sll ada dgn dia ...

Eory sayang ..
we love u so much ..
until now i still cry ..
rasa sedey yg tak leh dikawal lagi ...
bila tgk kitty n family
dah tak macam dulu ..


♥♥♥ RIP EORI SAYANG ♥♥♥



With ♥
Mia Suhaimi

darxx said...

:_( same feeling....

mario said...

sedihla aku bro...

fidt said...

dulu aku pnah ade kucing...mmg sayang giler..tp akhirnya die pergi gak..

Ikah said...

sedih sangat groundnut..kalo la kita leh detect awal sakit cacing dier tue kan..RIP Eori..

Cik SHiNJU said...

RIP Eori..
Weh...nape selipar ko lain kaler? :P
sori..saje nk bg ko senyum jap..heheh..

irene CUTEsgt @ Ayeyu REDdish said...

bro,

i cud feel the sadness..

ase pilu hati nih bc coretan ni..

be strong bro..

Irnie said...

ntah knp.. during the reading, all i wanted to ask was, "how old are you, mr groundnut?". would it be answered?

and if i were a scriptwriter, i would love to work on a script about you and your pets. gile kan?

hei. your such a sweetheart. this animals akan doakan kamu dalam bahasa yang mereka faham :)

heart tamimi said...

T_T sedih..