Nuff²

Tweet

Wednesday, December 15, 2010

Cendol Durian

Orang semua akan pelik bile dengar cendol durian...haa...aku memula pon tak paham..ape ke benda la cendol durian ni...carik punye carik, susah nak jumpe cendol durian kat sini...I means kat kL ni lah...lagi pon aku tak pernah dengar pon tentang kewujudan cendol durian...
paling tidak pon cendol pulut...cendol biasa...itu je la kot...=p
Tapi yang best nye kat Melaka ni...ada plak kawan aku promote tentang cendol Durian yang paling sedap kat Jonker Walk ni...ok ler kan...so, malam tu kami berlima bersiap² untuk menjamah cendol durian lah katakan...
Keadaan kat situ memang tak macam kedai cendol laa..biasa aku kat kL makan cendol tepi jalan je...bukan kat dalam kedai macam kat dalam gambar ni...
Kedai ni bukan jual Cendol aje...ada pelbagai jenis minuman dan makanan seperti ais blended, ABC,etc....
Tapi,tujuan kami datang sana memang nak pekena Cendol Durian seperti yang di war²kan oleh member aku orang melaka ni...

Kedai ni ialah kedai Baba Melaka

Boleh di katakan seperti kopitam cina lah!

Ada pelbagai barang² yang mampu di beli di sini...

Nampak macam Tuak aje dalam tempayan yang tersusun tu..sebenarnye serbuk Teh seingat aku...

Permandangan Kopitiam dari atas...gile ramai orang datang...

Haaa...Ini lah dia Cendol Durian!

Setelah penutup di buka...nampak special sikit cendol ni punye bekas...

perrggghh!Aku cakap sekali rasa nak lagi lah!sedapp gilerrrr!!!

Keadaan di luar kedai...permandangan dari atas...

Fooh...puas hati aku cakap korang la makan kat Cendol Durian kat sana...Kalau korang yang familiar kat area Melaka...mai la singgah sekejap pekena Cendol Durian...tak rugi punyer...Harga lebih kurang RM5++...aku pon dah lupa rate dia...Just for your information, Kedai ni betol² sebelah papan tanda Jonker Walk...pasti korang nampak lah!selamat mencOba...nyUm²...slurrrrppp!!^^

4 comments:

Cik SHiNJU said...

Sib baik aku x minat duyan..
Kalau tdk kompem p cari cendol malam nih...hikhik ;p

Irnie said...

sodap eh..?? uhhu... sampai hati share gambar jek..

grOundnUt said...

@Cik Shinju : ekekek..memang ko tak makan durian ke??rugi woorrrr...durian is besh!!!^^

grOundnUt said...

@Irnie : sodap lorrr...hahahah...sharing is caring kaann???ekekekeke...^^