Nuff²

Tweet

Thursday, December 9, 2010

Boss yang baik Hati

Thanks to eN.Google for the Pic..^^'
Seorang boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada hari
nie..Sesiapa yang nak minta balik lima jam lebih awal hari nie dia
kasi...tapi alasannya mestilah munasabah. Haaaa!!alasannya mestilah pasal
sembahyang ajer ye! Tau-tau macam tu ader 4 orang pekerja bawahan datang
mintak balik awal..

Pekerja 1 : A'salam Boss, boleh saya pulang? Saya balik nak sembahyang
kat rumah boss, leh tak?Boss : Tak boleh!!!Kat sini kan ader surau,
sembahyang jemaah lagi, lagi banyak pahalanya..!

Pekerja 2 : Saya boleh balik awai kut Boss?
Bosss : Hang apa pasai:
Pekerja 2 : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang zohor ker
tak?Ntah-ntah dia ponteng?Boss : Tak boleh balik, hang telefon saja bini
hang suruh dia tengok!

Pekerja 3: Salam Boss!
Boss: Ha? pasal pulak ni?Nak balik awal gak ker?
Pekerja 3 : Errrrr!!Yer boss, boss baik!!he..heee!
Boss: Alasan apa lak ngko nie?
Pekerja 3 : Saya nak balik sembahyang orang mati.. Ada orang kampung
saya meninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah.!Boleh kut boss yer
pulang awal?
Boss : Tak bolehhh!!!Itu fardzu kifayah jer!Orang kampung lain yang
ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!!Dah!Pergi
buatkerja..

Pekerja 4: A'kum Boss! Saya nak balik awal boleh tak ari nie?
Boss : Naper?
Pekerja 4 : Isteri saya telefon, dia kater dia dah boleh sembahyang!
Boss: Yer ker? Ha! Kalu gitu awak baliklah.Kesian awak dah seminggu
nunggu!!!
Pekerja 4 : Ima Acih Boss!!!Heee..hee

Untung la korang dapat bOss sebaik macam ni...alasan pon kene la Baeeeekkk macam Pekerja 4 tu...ekekekeke...^^'

8 comments:

biskut said...

confius...apa masalahnya kalau isterinya dah boleh sembahyang?or ada maksud lain yang tersirat nih...ermm..faham2.

Pencacai Alim said...

mcm2 karenah dlm dunia ni

pu3khaleeda said...

haha! lawak

angel said...

wahahahha seminggu tunggu .. siot jer.. sporting toi bos^^

grOundnUt said...

@Biskut : maksudnye..Isteri dia dah bersih dan suci...kekekeek...^^

grOundnUt said...

@Pencacai Alim : bermacam alasan sebenarnye...ekekeke...^^'

grOundnUt said...

@Pu3khaleeda : hahaha..thanks dude...^^'

grOundnUt said...

@Angel : suka tak??=p