Nuff²

Tweet

Tuesday, December 21, 2010

Kemalangan Ngeri Bas di Simpang Pulai

Aku dah tak tahu nak cakap ape lagi dengan sikap pemandu bas yang agak degil dengan pemanduan yang macam ni....
Bukan sekali dua...dah berkali² insiden macam ni berlaku...nak salahkan penumpang??adakah mereka semua berpesta di dalam bas?sampai bas terbalik??Nampak gaya, pemandu bas juga di persalahkan kerana tidak berwaspada...@_@
Moga di jauhi oleh kacang dan keluarga kacang...amin...

Keadaan Bas yang telah menyebabkan 27 nyawa melayang

IPOH: “Kejadian berlaku begitu pantas dan saya melihat beberapa penumpang tercampak keluar selain ada antara mereka diseret badan bas yang menggelongsor lebih 50 meter,” kata Monat Rahen, 19, antara saksi terawal kemalangan terburuk dalam sejarah negara yang mengorbankan 27 nyawa, semalam. Dalam kejadian kira-kira jam 11.40 pagi itu, 24 pelancong Thailand dan tiga rakyat tempatan terbunuh manakala 10 lagi parah apabila bas persiaran dua tingkat dinaiki mereka terbabit kemalangan di Kilometer 15, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, berhampiran Kampung Juang, di sini.

Kalau rasa nak baca panjang lebor...boleh la Klik sini
Dan ada sedikit gambar² di tempat kemalangan...ihsan Harian Metro

Keadaan mangsa yang cedera parah

Laluan ke Cameron dari Simpang Pulai

Mesyuarat tingkap

Mangsa yang kritikal di bawa ke Hospital

Gambar Ihsan Harian Metro

10 comments:

Pencacai Alim said...

nak naik bas takut...pemandu slalu bg alasan masalah brek padahal bw laju nk mmpus

biskut said...

tahap keselamatan bus di negara kita semakin diragui sekarang nih...risau jer,macam tak yakin dah nak naik bus.memang tak pilih lha bus 2 tingkat nih.

KiD said...

ngeri beb.. kat mana2 pun orang dok citer pasal nih.. huhuhu

✿ CikCimi said...

dasat kn kmlgn nih.
haish.

angel said...

Sungguh ngeri ..kesian pada mereka yg terlibat ...

grOundnUt said...

@Pencacai Alim : ada satu kes ni, member aku nek Rapid KL, ade plak pemandu ni ckp kemalangan bas kat melaka itu hari disalahkan penumpang plak?!tu pasal la aku pelik, pemandu tunding jari kat penumpang plak..bodoh betOi...>,<"

grOundnUt said...

@Biskut : bas 2 tingkat memang tak balance di ikutkan..sebab dah la laju..pastu tinggi plak..kalau corner mesti kantoi...huhuhuh...>,<"

grOundnUt said...

@Kid : lebih baik nek ketapi..KTM lebih selamat...biar lambat sikit takpe...jgn kalut tak menentu, accident is the ending...

grOundnUt said...

@Cik Cimi : memang dasat...terburuk dalam sejarah tahun ni gak berbanding sani ekspress dan delima ekspress...@_@'

grOundnUt said...

@Angel : tu la pasal...sian penumpang yang tak berdosa...@_@