Nuff²

Tweet

Tuesday, December 7, 2010

Steamboat Buffet Yuen

Hurmmm...dah lama tak bukan cite pasal jalan² carik makan dalam blog kacang nehh...lama jugak la aku tak update tentang makan² ni...
Kali ni aku nak pomot sikit tentang Buffet Steamboat dekat area Sunway ni...yang paling hot sekali kat sini setau aku ialah Yuen
Buffet Steamboat Restoran...dekat dengan Shell Bandar Sunway...kalau korang Familiar kat sana sure korang tahu...sebab ada banyak sangat restoran² steamboat kat sini...cuma yang aku rasa berbaloi ialah di sini lah...
Cakap pasal Restoran ni..nama pon nama Cina kan..tapi gerenti Halal sebab memang di luluskan oleh Jakim...dan kat sini ramai juga family² muslim yang datang dinner..yer laa..murah sangat beb..
Murah sebab dia kira sekepala RM20.80 untuk dewasa...dan aku lupe plak la rate untuk kanak²...maklumlah..aku tak bawak kanak² pon datang makan sini...ekekek...
Dorang ada bagi 2 pilihan sup sama ada Tomyam dan Sup kosong...dah free Chinese tea drinks...boleh refill...^^'
Ni ada sedikit sebanyak gambar makanan yang terdapat di Yuen Restaurant ni...^^

perggghh...ketam ngan udang faveret aku~!

Antara sayur² dan bebola ikan

Berasapp wa cakap lu!!

Jenis² mee dan sayur²-an

Antara bebola ikan, ketam dan udang...Taufu serta Tauhu

Chicken Wing idaman semua orang!!Slurrrpp!!

Ada pelbagai jenis flava Aiskrim...makan sampai Lobamm!!!~

Sos yang dah nak abiss...aku capture kan aje...^^'

Sampah sarap??aiizz..time ni je la tangan aku bersih nak pegang camera!

Licin abis kami kerjakan!

Berbaloi² kalau nak bawak satu famili pekena stimboat pon aku rasa terbaekk kat sini lah...

Balik malam tu aku agak keletihan dan terpaksa la juga buka talipinggang suar aku...dah boroi penuh dengan isi ketam...fave aku beb!makan sampai LOBAMMM!!
Aku syorkan untuk kesihatan...makan lah sebulan sekali or 3 bulan sekali...untuk mengelakkan penyakit kolestrol...biasa laa..makanan laut ni senang jadik penyakit...tapi aku suka!sedap woorr!!!^^'

Ada sedikit sebanyak info tentang Yuen Buffet Steamboat :

Business Hour: Around 5.30pm to 11pm
Location: Restoran Yuen Buffet Steamboat (At Shop lots opposite Sunway Pyramid) 32A-1, Jalan PJS 8/6, Mentari Plaza, Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya, Selangor (map)
Price Range: RM20.80 per person **Note: Does not include drinks
Tel: Mrs. Susie Teh – 016-2086678, 56375825


8 comments:

HaN WarreN said...

perghhhhh memang terbayek!!!!!

angel said...

wahahahhaha ... pic last sekali kelako.. jahat yer .. ^^

mario said...

perghhh...ko mesti dpt makan free kan promote restorab ni...hehe

...jammed tak kat area ctu?aku klu jammed malas ckit nak jalan2...hehe

grOundnUt said...

@HantWo : tu ler pasal...rasa sekali nak makan lagi...slurrppp~^^

grOundnUt said...

@Angel : hahahaha...takpe..model Kedai Yuen tu...ada komisen tak??=p

grOundnUt said...

@Mario : situ memang tak jem..kalau nak bawak famili datang awal²...sebab waktu peak hour ialah jam 6 ptg ke atas..mesti kene beratur nyer lah nak amik tempat..so cheap and tasty!^^v

Cik SHiNJU said...

Salam..
Aku ni kan..baru jer pas makan..
Tapi tgk ciken wing tuh..
Rase lapo smula.... :'(

grOundnUt said...

@Cik Shinju : apo lagii...round 2 la jawab nyer...ekekekek..^^