Nuff²

Tweet

Wednesday, December 29, 2010

Piala AFF Suzuki 2010

Cakap pasal bola?semua orang tengah demam bola??
mAaf ler..aku pon baru ni je nak ada mood berbeloging balik semenjak kehilangan si comel tersayang a.k.a si Eori...so aku berkabung untuk beberapa hari ni sebenarnye..bukan ape..mood nak menulis tak sampai seru lagi...^^
So sekarang aku terasa nak menulis sikit tentang kisah bola sepak Malaysia...yang kita dok gelar mereka Harimau Muda/Harimau Malaya!hahahaha...masa ni yang tak berapa minat bola pon dah mula rasa nak minat pasukan muda malaysia ni..aku pon tak de la sangat nak expose more to liga Malaysia...tapi aku salute abis dekat pemain² Harimau Muda semalam...sangat menarik dan mereka bermain dengan lincah sekali...cuma dorang tewas terhadap Indonesia 2-1 tak bermakna Aggregate dorang tak kuat...padahal aggregate ialah 4-2...so memang Malaysia patut pegang gelaran Juara laa..
Ada juga yang berpendapat Malaysia menang ni ala kadar atau nasib aje...penat juga nak mengajar orang² yang bergelar 'si Kitol' ni...sibuk cakap menang nasib...tak sangka gak masih ada yang bukan suka dengan kemenangan Malaysia..tambah ada yang memberi kata² yang agak kurang best untuk di dengari...
AKu tak kisah laa...kita sebagai orang malaysia, ape salah nye beri semangat sikit dekat pemain² yang berjaya menjuarai dan membawa balik Piala AFF Suzuki setelah 14 tahun dahagakan kemenangan....
Doarang tu kira bagus la dapat mengatasi tekanan emosi dari kalangan penyokong² Indonesia yang agak fanatik dengan National Team mereka...so, dengan berkat usaha dorang berlatih walau di negeri orang tanpa menghiraukan kekecohan dari penyokong² Indonesia...berbaloi² lah dorang bawak balik Piala Suzuki tu...


Antara babak² menarik ketika Malaysia menjaringkan Gol....

8 comments:

Cik SHiNJU said...

Tahniah skuad Harimau Malaya.
Tgk cara permainan dorg mmg berhak menang..Juara baru Asia Tenggara.
Yang penting kita xde pemain asing yg diberi kerakyatan..heheh

nEuR0 shEwAzni said...

nyaw ! i like .

ye tol tu . aku dh byk kali debat ilmiah ngn depa . yg depa tau balak b*bi, p*nt*t, anj*g dll . adoi .

ghost said...

sebelum tuh aku respect kat timnas malaysia.mereka berjaya realisasikan impian rakyat malaysia.

walaupun aku bukan pengikut setia timnas malaysia ataupun liga super tapi tidak bermakna aku suka mengatakan bhwa timnas malaysia menang sebab nasib.bagi aku tiada soal nasib dalam permainan bolasepak.ia lebih kepada kemahiran dan semangat melawan serta strategi.

kejayaan timnas malaysia patut dilanjutkan dengan kejayaan demi kejayaan dan bukan tenggelam selepas dihambur dengan segala pujian.tahniah!

Pencacai Alim said...

indon diam diri..

slmt thn bru!!!

grOundnUt said...

Cik SHiNJU : Harimau Malaya memang layak memenangi Piala Suzuki...^^

grOundnUt said...

@nEuR0 shEwAzni : dorang kan negara yang tak bertamadun...hampeh punye negara jiran...ekekeke...^^

grOundnUt said...

@Biskut : sama la gak ngan aku..tak minat tgk liga M...tapi once Harimau Malay mengaum sampai Final..aku rasa mungkin ada harapan untuk skuad Harimau Malaya ni...^^

grOundnUt said...

@Pencacai Alim : iNdon berani bising² dalam forum jer...dalam Fb je..dalam blog je...tapi haprak pon tak de...ahahaha...^^
Selamat Tahun Baru geng!