Nuff²

Tweet

Thursday, December 16, 2010

Toys Collection

Aku memang dah lama minat ngan figure² yang dah lama ada kat opis ni...tapi aku tak de la seorang yang sangat addict pada Action figure ni...lagipon...dorang ni gile sanggup abis wang ringgit dekat toy's² yang dorang minat...macam aku ni sekadar beberapa kerat je pon kat umah tu...
Macam komik jugak...tanye ler pada peminat komik..sure dorang ada koleksi² komik kat rumah dorang tu...tambahaan plak kalau komik yang jenis bersiri²...
Setakat mana yang mampu kita perolehi, aku rasa...berbaloi² kalau korang buat koleksi action figure ni...tak kira la dari ape segi character super hero or anykind of it...pasti ada value pada masa² akan datang...
Sebab, orang kata...dengan korang collect toy's ni bile nak jual boleh demand harga tinggi...tu pon bergantung pada keadaan toy's tersebut...tak kisah la, kadang² ...kaki² collector ni dorang siap custom lagi superhero dorang...tak kisah la dari tukar kepala, kaki,tangan, sembur airbrush dan assesories² yang lain...aiizz...macam² kreativiti dorang...^^'










Aikkk?ni action Figure gak ke??

17 comments:

kerangRebus said...

gmbar last tu xleh blah..hahaha..tu pon leh jugak dijual balik tu..hehheek ..

gmbar toys chun! =_=

Cik SHiNJU said...

Yang last tu mahal kot ekh? ;p

ghost said...

hey groundnut..aku jugak pengumpul toys xpecialy 'naruto' n koleksi2 barangan edisi terhad filem2.biasanya dapat bila ikut peraduan dalam magazine n dapat dari kawan yg keje dgn company pc.com.seronok ade hobi macam nih...

Geng Borak said...

aku ada kawan yang suka collect macam ni.. dia suka dragonball dan geng2 spawn.. hehehe
(aku ada optimus prime dan bumblebee je.. :) )

angel said...

action figure yg last sekali tu paling mahal ..
sbb besar dan blh gerak sendiri ..ekekekkee^^

Apisometres said...

aku stakat bleh beli yg 2nd hand jek.. nak beli baru tuh stakat gashapon bleh la.. hahaha.. anyway.. mmg seronok bile kumpul figura.. xseronok bile xde duit..

Hakimi Reza said...

hakhakhak~~aku minat pic toy yg last sekali~~mau jual x???

hohohohoho

hentakbelipat said...

aku syak yang last sekali tu merudum kot nilai dia lame2 nanti hehe

grOundnUt said...

@Kerang Rebus : ehehehe...tu Limited edisen jerr...ekkekek...^^'

grOundnUt said...

@Cik Shinju : haa...sekarang masih lagi tahap teratas harganya dari harga yang figure kecik² tu...^^

grOundnUt said...

@Biskut : upload sikit toy's ko beb...nak gak tengok koleksi² mu itu...^^'

grOundnUt said...

@Kid : aku minat gak transformer nyer figure...tapi buat masa ni..aku lebihkan Marvel heroes...^^'

grOundnUt said...

@Angel : hahahaha...betoi tu...mahal sebab boleh bergerak² tuu...^^

grOundnUt said...

@Apis : memang seronok bile ada duit dapat collect figure..tapi kalau tak de duit..kita jual la figure tu..ada nilai beb!^^

grOundnUt said...

@Mr. Nakal : Sold out already...ekekekkee...^^'

grOundnUt said...

@Hentak Belipat : ni memang akan jadik hi-value...nilai macam tanah..makin lama makin tinggi harga dia...sebab dia Kacang Tanah..ekekekek...^^'

kupeh rodriguez said...

figure2...ish aku da stop da,dlu aku ketagih giler ngan figure,at least sbulan mesti bli gak 1@2....ish2..
tp skang aku suka kasut...tiap2 ari tgk kasut...tiap2 bulan bli kasut...kasut...kasut...kasut...n kasut.....