Nuff²

Tweet

Thursday, December 9, 2010

Asam Pedas Melaka

Kalau cakap pasal asam pedas melaka, memang terliur...tapi aku pernah juga 'terkena' dengan sikap peniaga² yang pikir nak untung aje...kuantiti dari Kualiti...
Apa yang aku cuba nak kait kan sekarang ni pasal sikap peniaga yang suka pakai pelaris...pantang nampak kedai cantikk...ramai orang...tapi tak sedap pon makanan diaa...haaaa...kalau macam tu korang kene jaga²...takut korang dah kene 'mandrem'...
Berbalik citer asam pedas melaka...itu hari aku berholiday kat sana...then while aku sampai dari kL..tempat hala tuju aku ialah Kota Melaka ka..aku tak pandai dan familiar tentang makan² kat sana..yang aku nak cuba ialah Asam Pedas Melaka...
Entah macam mana kete aku terlajak ke Kota Laksamana...aku ternampak satu kedai makan yang agak meriah sekali...majoriti pengunjung² ke kedai makan tersebut bukan lah orang melaka...semuanye plate number luar melaka...so aku rasa macam terpukau dengan suasana dan kemeriahan kedai tersebut...makan aku pon berhenti untuk santap Asam Pedas kat situ...
Entah macam mana la...aku teringin sangat nak pekene asam pedas ikan pari faveret aku...layanan dorang agak best dan servis pon laju...order 10 minit dah sampai segala yang korang order tu...
Tapi sikit tak berapa best bile makan masakan dorang...tak rasa 'Kick' langsung...umpama ko minum air kosong aje kat situ..dengan nescafe yang ntah ape² rasa...then asam pedas dia rasa macam loya...hanyir dan kurang belacan...@_@'
Aku ni bukan cerewet sangat bab makan...memandangkan aku berjalan jauh..dah tentu aku nak santap hidangan yang melazatkan...tapi apa pon...mungkin minda aku dah teruja melihat suasana kedai makan asam pedas itu, lalu aku terlupa plak nak pikirkan tentang sedap atau tak sesebuah masakan di kedai itu...
So, aku banned terus kedai asam pedas yang tak payah lah aku cakap nama kedai tu...cuma kedai tu di tepi jalan Kota Laksamana...rasa macam tak berbaloi makan kat situ...Kuah Asam Pedas dia kureenngg dari Asam Pedas yang aku pernah makan sebelum ni...^^'
Nampak cam best je nescafe O' Ais ni...walhal...dot..dot..dot...

Masak asam pedas Ikan Kembung yang kureng enak

Ciput jer pon Ikan pari ni...sedih betOi...

Nasik aku pon tak abis...nampak sangat la kurang memuaskan..

Aku tak tahu la sama ada lidah aku yang kurang best pada malam tu...tapi aku rasa..aku dah tergoda dengan kemeriahan kedai dia yang ramai orang dan mungkinkah aku kene mandrem??mungkin dia pakai pelaris kot???Wallahu'alam....

8 comments:

Cik SHiNJU said...

Astaga...aku x pduli asam pedas ko tu,tapi kan,aku terliur giler tgk telur masin dlm pinggan ko tuh...awat x abes? Lama dowh x makan telo masin...kalau mak idang kan,kejap jer yg kuning tu ghaib..hihik.. :P



p/s - cerewet gak ko pasal makan ni erk...teruk la wife ko nt.. :P

grOundnUt said...

@Cik Shinju : sib bek lepas tu jumpe asam pedas melaka yang best kat area Melaka...bukan semua tempat yang best...ekekeke...
Aku suka telur masin tu...tapi sbb kuah asam dia kureeengg sikit...so aku tak abis makan malam tu...^^'

angel said...

bahaya tau kene hati2 memilih tmpt makan .. soal halal, kebersihan .. yg plg pntg tidak ada pad or panties dlm periuk sup .. yuckkkkkssssss ...

ghost said...

memang spoil giler lau dapat makanan macam tuh..tuh sebab jangan pandang luaran jer.dowank nih bila dah ramai sgt owank sebab nak cepat main bubuh jer ikut sedap kepala tumit.

fight for ur HAK..

grOundnUt said...

@Angel : tu ler pasal..pelaris la kan kalau macam tu??letak sanitary pad dalam periuk??yuckks!!@_@

grOundnUt said...

@Biskut : haa...tu la pasal biskut..peniaga² macam ni pikirkan untung aje...kuantiti lebih dari kualiti..tu la motto dorang...isk..>,<"

Hakimi Reza said...

awat hang mkn x abisss~~~hakhakhak

Hakimi Reza said...

aku tgk sedappp jerr~~~hang knyang dh kot time makan tu..ekekee