Nuff²

Tweet

Sunday, December 5, 2010

Let The Kid Out

Bila cakap pasal anak kucing yang nakal, petang ahad yang cerah....aku rasa macam nak ajar sesuatu pada mereka ni...^^
Tapi tak pe lah..kali ni mungkin tak ramai yang belajar dari kesilapan..sebab masing² pon sibuk nak tunjuk hebat dan masing² pon degil...kenakalan dorang teserlah bila aku pulak sibuk menguruskan perihal laundry kat balknoni aku...
Kadang² kita pikirkan..ialah tabiat biasa pada si Kitty, Marble...Eori...dan Inky..Cindy?? memang aku tak berani nak cakap dia nakal sebab dia pon masih kecil lagi...maklumlah..si kecil selalu terselamat dari segala segi aspek kenakalan ... So, Cindy agak berkelakuan baik pada hari ni...^^'
Once Kitty dan Marble berkelakuan baik...aku respek ngan dorang ni sebab dorang tunjuk contoh yang baik pada anak²...berbanding pula pada si Inky yang agak manja dengan Marble...Berbeza plak si Eori yang sibuk nak memanjat sana sini...hurmm...mungkin he's the choosen One for this evening...
So, Aku amik keputusan nak bawak dia jalan² tengok dunia luar...agar dia dapat belajar dari kesilapan dia...sepanjang dia duduk rumah, dia agak hyper aktif..so, aku ingat nak bawak dia pergi padang...kasi dia Hyper kat sana bersama² dengan petlover² yang lain...ekekekek..
But once, aku bawak dia ke dalam kereta...dia agak baik sekali...tak menggelupur macam kucing² lain...mungkin cara aku memberi dia terapi agak berkesan...sama ada dia trauma atau dia alim² kucing...itu aku tak tahu lah...sampai la aku start enjin hingga ke arah padang permainan yang tak jauh dari umah aku tu...
Tapi si Eori ni agak manja dan senyap pulak kelakuan dia di dalam kereta...agaknye dia cuba nak memikat ati aku..ye laa..dia pon mungkin dapat rasakan yang kemungkinan besar aku nak buang dia or adopt kan dia pada parents baru...so, dia agak behave dalam kereta, maka aku pun tak jadi lah nak bawak dia ke padang permainan dan hanya ronda² di waktu petang ahad aje ler...bukan main seronok dia lena kat riba aku...sampai la nak sampai umah...haaiiz...ni lah peel si Eori sebenarnye...heheheh...

Terdiam, terkedu...tak termeOw~

Entah dia nak test drive ke plak si EORI ni...

Tak tentu arah...ekekekke...sonok tengok si Eori jadik 'baik'

9 comments:

angel said...

Eori buat muka baik heheheehe ....

ghost said...

cantik bulu eori ek...ade stripe macam padang rumput di pergunungan kena tiup angin..atau corak lanskap bumi dilihat melalui satelit.

Mario said...

ko tak takut ke dia poo poo kat dlm keta...

grOundnUt said...

@Angel : tu nak bodek tuannye la tu...tu pasal la jadik baekk...^^'

grOundnUt said...

@Biskut : ehehehe...tQ²..baru mandi tu..tu pasal la nampak lembOt je bulunye..^^

grOundnUt said...

@Mario : ahaks...buat masa ni tak de tanda² dia nak poo poo...bahaya gakkan...huhuhuh...^^

grOundnUt said...

@BLADE EDGE : thanks bro..I'll visit you soon...^^'

Cik SHiNJU said...

Eori takut ko nak buang dia kat simpang tiga blakang skolah rendah tepi balai bomba depan umah mak bidan bawah jamban ah fatt kot..tu yang dia behave jer dlm keta..

grOundnUt said...

@Cik Shinju : hmmm...mungkin benar juga tekaan kamu tu...tu pasal dia baikkkk jer...ekekekek...^^'