Nuff²

Tweet

Tuesday, May 3, 2011

Radish si Ikan Laga

Haaiiizzz...
Mode cuti² agak masih tersemat kat dalam kepala otak aku..maklum lah, sepanjang 3 hari cuti ni, aku banyak membuat aktiviti outdoor sampai terlupa plak ada 5 ekor kat umah yang menunggu kepulangan ku...
Bebalik soal si Kitty sekeluarga ni, dorang memang pandai jaga diri...kecuali..kalau ada si Radish ni kat rumah...@_@
Sape la plak si Radish ni?adakah ianya lobak putih yang kalau di rebus berbau macam kentot??@_@'
Haaa...ni yang nak citer sikit ni..Radish ni memang la agak baru dalam keluarga Kitty sekeluarga...tapi nampak gaya, Radish ni bukan lah seperti anak² bulus yang lain..tempat tinggal dia adalah di dalam air tawar...so, dia plak tak de la berkeluarga seperti si Kitty sekeluarga...at least, tempat tinggal dia agak privacy...hahahaha..dalam bilik aku la plak wehh...
Radish ni, kalau di letaknye di luar...habis sudah menjadi permainan si Kitty sekeluarga aaa...terutamanya si Cindy...dia ni sangat alert...baru je letak atas meja...semuanya berduyun² tiba...termasuk la si Sappy...yang agak istimewa di kalangan kucing² kat umah ni...^^

Marble dengan gaya 'tak senang duduk'

Orientasi di antara Marble & Radish...^^

Bukan main tak puas hati lagi si Marble ni

Kitty macam biasa laa..amik bau aje...^^

Inky dah mula dah...mula la nak 'bekenalan' dengan lebih rapat

Cindy jangan cakap laa...mula lah tu...

Oiittt!!!Tangan tu jaga sikit!!>,<"

Ahh sudah...tiga sekeluarga ni tertumpu pada Radish

Cindy ni kira ketua segala aktiviti kurang sihat lah yer...

Si Sappy ni sempat lagi menjilat² balang Radish tu...Aizzz

Macam mana la Radish nak tinggal dengan tenang kat umah kalau tanpa aku?Tu pasal la tempat terbaik untuk Radish ialah di dalam bilik aku yang penuh Privacy...so long guys!^^


18 comments:

meowwmania said...

hehehe...kesian ikan tuh, mesti stress dia :)

KiD said...

aku mrisau kat cindy tu je... hhaaaaa

l.u.q said...

alamk~...the same thing happen to my Beta,..hehhe..comel~

Dakota said...

nasib baik letak radish kat dlam bilik, kalau tak mesti stress hahahaaha ... cindy mmg selalu jadi ketua gangstatar yang gojes .. ahhahaa

Rosmawati Yusof said...

Ish, ish.... jgnlah kacau si Radish tu. Be friend ok, cayang...

habsahharun said...

geram je dorang tgk si Radish tu...

Intan Maizura Ibrahim said...

kenape mesti cindy yg selalu dipersalahkan?...cian cindy

achiek said...

cindy yg cerdik n cute...mmg slalu die mendahului yg len..

ghost writer said...

aku rasa kucing-kucingmu tidak punya naluri pemangsa...hihi

grOundnUt said...

@meowwmania : hahaha...ikan tu rasa selamat sebab duduk dalam air..tak gitu?^^'

grOundnUt said...

@KiD : Cindy mesti kene tahanan Juvana kalau dia buat perangai lagi..^^'

grOundnUt said...

@L.u.q : How's your Beta?^^'

grOundnUt said...

@Dakota : Letak dalam bilik pun, if ada kucing yang masuk bilik..memang tak safety gak..^^'

grOundnUt said...

@Rosmawati Yusof : tu cara dorang nak ber-frenz² la tu..lelama esok jadik la BFF..^^'

grOundnUt said...

@habsahharun : Hiburan bagi dorang gak tu..^^

grOundnUt said...

@Intan Maizura Ibrahim : ngeheheh..sebab Cindy yang suka tarik perhatian...^^

grOundnUt said...

@achiek : Dia bijak dari yang lain..^^

grOundnUt said...

@ghost writer : Umpama video game...main tanpa kesudahan..^^'