Nuff²

Tweet

Wednesday, January 12, 2011

BBQ style!

Aku tak sure aku pernah tak post BBQ story ni...tapi memang aku cuba nak post kan lagi BBQ story ni memandangkan kejap lagi dah nak jam 12..so mesti ramai yang teliur melihat ayam Bakar aku neh...ehehehe...(entry jahat)
So, berbalik pada entry ini, aku nak kisahkan yang ada satu hari tu kami balik ke resort dan macam biasa laa..tak de ape aktiviti...lepas main mercun dan bungan api...kami bercadang nak makan ayam bakar...peerghh...sejuk² di kaki Cameron ni memang berbaloi layan Ayam Bakar neh...
Pagi esoknye, kami mencari Ayam...bukan ayam hutan yer...Ayam yang segar dari pasar la..kat area sini pon ada pasar la..tapi jauh dalam town..nak kene keluar ke town lah yer...memandankan aku tak familiar laluan² yang penuh cabaran tu...aku just lepak umah berasap belakang rOmah dan biarkan sahaja orang² tua yang membuat kerja² mencari Ayam...
Dan ini lah Hasil nyaa...

Sibuk membakar arang di garaj

woaa...ayamm...slurpp!!tapi lom masak lagi...

Upacara membalik²kan ayam...

Meh topup lagi...dalam periuk tengah marinate...

Akhirnyaa...siap sudahh....sluurrpp!Jom lunch!!^^

10 comments:

ghost said...

lama tak buat bbq...

leh tumpang bbq tak nih GN?hihi

Geng Borak said...

hah!! seb bek aku baca entry ni lepas makan.. hahahaa.. kalo tak, mesti terliur nyer..

lepas ni, pi tangkap kamben.. pastu panggang.. yeahhhhhh

Cik SHiNJU said...

Hari malang aku arini kot...
Awal2 pg gi jenguk blog ko..
Nampak plak ayam bbq..arghhhh
Dunia memang kijammm!!!!!!

mario said...

perghhh....mmg best...tp yg buat lg best adalah makan ramai2...rebut2 camtu...ekeke

iena said...

nk jgak...!! wat tuk i plak...hahaha

grOundnUt said...

@Biskut : boleh...tarak hal nyer..ni pon ada lagi lebihan nya..ehehehe..^^

grOundnUt said...

@Kid : perggh...agak lazat bile sebut Kambing panggang...lalalaalala...^^

grOundnUt said...

@Shinju : sabar yer...bawak berucap..eh silapp..bawak mengucap..ada rezeki pi la pekene ayam BBQ no...eheheh..^^'

grOundnUt said...

@Mario : betoi tu bro..kalau makan berdua..rasa macam tak menarik..kalau ramai..pulun sakan nak dapatkan BBQ chicken tu kan...pergghh...^^

grOundnUt said...

@Iena : hahahaa..bile?bile??cakap mai tarikh..bagi tau your hubby too..^^