Nuff²

Tweet

Monday, April 18, 2011

Ketam Batu

Aku ni boleh di kategorikan Jakun macam tak pernah tengok la plak ketam batu ni aaaii...Nak di jadikkan cite, aku jalan² keluar dari KL...kira sampai ke tengah utara semenanjung la...Kawan aku ni ada gak la buka cite yang dia mandi sungai kat sekitar mane ntah, dia ada la terjumpe si Ketam Batu ni...Punye la dia minat, dia tangkap dan bawak balik la ketam batu ni...
Kebetulan plak, aku singgah kat umah dia...cadangnye nak melawat kucing dia yang comel tu...
Tapi bile datang umah dia...benda ni plak yang aku tengok dulu...hehehehe...
Maklum lah..JAKON!^^'


Ni la bentuk ketam batu sebenornye...(aku yg JAKON)

Camera HP tak canggih...tu pasal la gambar cenggitu jer..^^

Ni Ikan Jelawat tak silap aku...(kalau salah tolong betulkan yer...)^^'

Ketam ni pemalu...asyik lepak macam tu jer..^^

Best plak tengok akuarium ni...^^'

Walaupun akuarium tu kosong, cam best je..erkk..adakah naluri aku nak membela ikan plak lepas ni??macam mana dengan Kitty sekeluarga??@_@'
Tepuk akal tanyer la hati...^^'

17 comments:

achiek said...

uwaaa...tingin nk mkn ketam yg besor tuh(yg rstoran cina slalu msk tu)...x pnh mkn ketam mcm tuhhh...nk jugeeeee

Dakota said...

kucing makan ketam ker tak?? nnti blh bela ketam wahahaha

Cat-from-Sydney said...

Uncle Kacang,
Kena tanya Cindy dulu...dibuatnya dia berenang nak tangkap ikan dengan ketam? purrr....meow!

KiD said...

bela ikan memang best bro.. tapi kena jaga betul2 dan cuci akuarium laaa.. hehehee

jangan lupa komen kat Isu Gula Tambahan di dalam Susu Tepung Bayi

fyna said...

fyna pown teringin nk bela ikan gak...
;)

Cik SHiNJU said...

Lama x bela ikan...
kesian kat ikan2 tu sbb salunya mati pas 2 minggu..huhuh

Cik SHiNJU said...

ni link opor daging..huhuh..

http://fiverobindas.blogspot.com/2010/07/opor-daging-pekan.html

Scarlett O'Hara said...

Toyol suka main dgn ketam.Terus tak jadi nak curi duit.

Noh Kodiang said...

tu bukan jelawat...tu ikan puyu la.

grOundnUt said...

@Achiek : Wallaweiii bro..buat aku terliur la plak..sluurrpp..=9

grOundnUt said...

@Dakota : hahahaha...boleh²...bela ketam then buat masak² la~^^'

grOundnUt said...

@Cat-from-Sydney : memang kAcAng percaya si Cindy mampu berenang untuk mendapatkan ketam dalam akuarium...^^'

grOundnUt said...

@KiD : ye la kan...byk hal nak kene cuci itu dan ini..kemaskini itu dan ini..remeh jugak yer..=(

grOundnUt said...

@fyna : Sama cam Kacang gak..ni dah terpengaruh ngan ayah la ni..^^'

grOundnUt said...

@Cik SHiNJU : betoi tu...kadang² kita tak setting air ngan betul pon leh wat ikan² kita mati dalam akuarium tu..hmm..=(

grOundnUt said...

@Scarlett O'Hara : Ye ke?ingat toyol suke main ngan kacang hijau ke?^^'

grOundnUt said...

@Noh Kodiang : oOOOoOPpPPsss!saloh la ni..;p