Nuff²

Tweet

Monday, April 18, 2011

Flickr oh Flickr!

Aku tak sempat nak update banyak kisah sebab memandangkan keadaan aku yang agak kritikal dengan pelbagai urusan² di Studio membuatkan aku terpaksa meng-update entry yang agak cetek dan sempit ini..^^'
PErrghh...kalau nak ikutkan...banyak je entry boleh di update dalam bLoG kAcAng ni..tapi di sebabkan kesuntukan masa...maka aku terpaksa la war² kan kegiatan kegilaan aku terhadap photoshoot yang melampau ni...@_@'
Apa yang aku cuba nak tOnjOL kan KAt sini Sebenarnya ialah gambar² yang aku suka 'tembak'...Aku tak de ler cerdik mana pon nak shoot itu gambar...tapi banyak benda yang perlu aku pelajari lagi...Kalau korang rasa nak gak tengok..terpaksa la aku murOh hati tunjuk keberkesanan aku meng-capture gambar² yang boleh di katakan agak basic dan lagi senang nak di pelajari..(bagi aku la)

Teknik Slow Shutter

Errr...teknik apo ni..hmmm..nightmode..^^'

OH!Almarhum Eori rupanya..^^'

Ni kalau malam mesti bara api dia naik color...^^'

Pernah juga aku updatekan tentang Slow Shutter dalam blog aku ni..tapi tak pe laa..slow² belajar eh...aku pon bukannye pandai sangat pon..kalau ada blogger yang pandai kat luar sana sila la tunjuk ajar ku ini...^^'

JoM singgah Flickr aku....^^
http://www.flickr.com/photos/maxracer9/

11 comments:

Dakota said...

tak per .. tak pandai boleh belajar .. ingat usaha itu tangga kejayaan, ikut cara cindy yg gojes tu ..

alongxp said...

bole je klu siang pon nk kasi terang kaler bare tu... try pkai shutter yg lagi tggi... apature pkai la belas2 ke... try n error la katekan...

alongxp said...

bole je klu siang pon nk kasi terang kaler bare tu... try pkai shutter yg lagi tggi... apature pkai la belas2 ke... try n error la katekan...

ghost said...

setiap orang punya seni dalam photoshoot...

kau punya pun apa kurangnya.Aku kurang bijak menilai hasian photo sebab aku tak biasa shoot.

Rosmawati Yusof said...

Minat jugak photo2 ni, tp tak mampu nak beli kamera canggih...

Geng Borak said...

waaaahhh.. terror grafik nih... hebat bro!
Lelongan Tupperware di Kajang!

grOundnUt said...

@Dakota : errk..bAeklah..Cindy sumber Inspirasiku~^^

grOundnUt said...

@alongxp : Baeekk...kAcAng cOba lagi..thanks for advice..^^

grOundnUt said...

@ghost writer : Minat kat photography..tapi kene belajar lagi lah nampak nye ni..^^'

grOundnUt said...

@Rosmawati Yusof : memula pakai je camera digital biasa tu..time tu pon leh belajar cara² nak setting ISO dan angle² yang menarik..^^'

grOundnUt said...

@KiD : maner der bro..baru berjinak² jer nehh..^^'