Nuff²

Tweet

Monday, April 4, 2011

Lompat si Katak lompat

Katak...
Satu perkataan yang jarang di gunakan oleh golongan² professional zaman kini. Sebab pe?Sebab katak tu satu haiwan kecil yang di anggap geli, yucks, dan busuk ke??@_@'
Hmm...bagi aku laa...dulu masa kecik² memang aku pernah terpijak katak/kodok without pakai slipar...adess...terasa bertapa gelinya jari jemari kaki aku menyentuh kulit si katak/kodok yang berdarah sejuk tu...ngeeeee...
Tapi one day, aku terpandang makhluk kecil lembik² sejuk tu kat sliding door umah family aku..aikk??macam mana dia boleh panjat setinggi yang mungkin?maybe nak makan serangga seperti labah², kupu² or any else je?sampai leh melompat dengan ketinggian sebegitu??wahh...hebat betul daya lompatan ia, sampai ke puncak atas dia capai...musykil betul...@_@
Mungkin ni 1st time aku tengok katak yang melompat setinggi itu...tak kisah la cara dia melompat macam mana..tapi yang nyatanye...dia berada lebih tinggi dari ukuran ketinggian aku...eheheheh..(sebab aku ni pendek) ^^'
Kalau di amati balik gambar² ni memang aku pon rasa nak tak nak je tengok..tapi tak pe la, aku sekadar nak berkongsi ngan korang yang betul² sukakan katak...errkk....ada ke di kalangan blogger dalam list aku ni suka kan katak??@_@'

Ni kira dia nak show off dia nyer skill la tu...^^

Katak ni Cute ke?

Gambar tak berapa clear..sbb aku geli nak pegi dekat²

Machos la tu...

Lelama dia panjat plak ke atas...aku tak tahu dia nak kemana...

Kalau jatuh atas kepala ni alamatnye...aiizz..tak terdaya nak bercerita kat sini..sebab aku geli dowhh ngan katak....waargggghh!!

4 comments:

Mario said...

tu bukan katak terbang ke...ada kan spesis katak yg bole terbang...mukan mcm burung laa...ekeke

habsahharun said...

sy takut katak.
dulu masa kecik2 nenek ckp kalau terkena kencing katak, mata boleh buta..tu yg takut tu..:p

Cik SHiNJU said...

katak pisang leh lompat tinggi ma...

Cat-from-Sydney said...

Uncle Kacang,
Mama kita suka katak. Dulu masa sekolah sipa simpan katak dalam baju....lepas tu tunjuk kat kawan-kawan, semua menjerit. Satu lagi, anak katak boleh buat umpan mengail ikan haruan kat sawah. purrr....meow!