Nuff²

Tweet

Tuesday, August 10, 2010

Mali's Corner Char Kuey Teow...

Mali's Corner Char Kuey Teow

Aku nak citer aku punyer pemakanan semalam before berpuasa....

Nak cakap sikit pasal topik kali ni...semalam aku g jelajah Setapak dekat dengan Taman Bunga Raya...
Kali ni perut aku teringin sangat nak makan Char Kuey Teow... Tanpa membuang masa..after abis keje aku siap² dan mandi² sambil bawa si cOmel keluar makan Dinner kat Setapak...
Padahal hari esok dah nak posa...ape la salahnye gune kan masa sebelum posa ni..kite melantak la dengan apa yang kita ingin kan...betoi tak??^^
Suasana pada malam tadi sungguh meriah jugak..cuma masa aku sampai tu tak berapa ramai orang...mungkin masih ada orang yang bersolat tarawih...yang ada pon anak² muda dan bangsa² lain....tak de la sorang melayu pon tak de...sbb tukang masak dia pon melayu la jugak...ahahaha...
Sepinggan RM4.50 untuk Pinggan Besar
Dalam kereta aku memerhatikan space for parking tapi biasa la...nak kene tunggu orang tu keluar...baru leh masuk paking..alhamdulillah...tak lama lepas masuk simpang ke Mali's Corner tu aku dapat plak parking dengan mudah sekali...^^
After kitorang kuar dari kete...aku pon pergi la amik tempat duduk...walaupon kurang orang waktu ketika itu...aku pon pergi la beratur untuk mengambil order...dalam hati hanya nak makan Char Kuey Teow, tapi tengok nasik lemak dia macam menarik ajer...sbb Q untuk nasik lemak aje dah panjang berjelaaaa....

Berpusu² orang ramai beratur di dalam Kedai Mali's

Lama kelamaan orang pon makin ramai datang beratur dan aku tak tipu laa...Char Kuey Teow yang aku amik tu pinggan besar dan hanya RM4.50 jer!berbading pinggan kecil RM3.50...
Nafsu makan aku mula la tak ketahuan...so aku amik keputusan nak makan pinggan besar sebab sebelum ni aku memang pernah makan kat sini ketika aku cabut gigi...maklum laa..tak de gigi, kene la makan benda lembut sikit...ahehehehe...

Ini lah sepinggan Char Kuey Teow Mali's

Suasana makin riuh rendah apabila ada ramai orang yang datang dan pergi...biasa laa..kedai makan...apa pon aku suggest kan korang makan lah Char Kuey Teow kat Mali's Corner betoi² dekat ngan jalan Genting Kelang tu...betoi² sedap as citarasa aku laa...kalau orang biasa kat sana sure dia boleh pergi sbb dia berdekatan dengan Kolej Tunku Abdul Rahman....so, apa tunggu lagi??berbuka kat sini pon ok ape?s
Anyway..Selamat Berpuasa semua....

No comments: