Nuff²

Tweet

Monday, February 14, 2011

Cinta si Layang²

Ape??Velentine???Perlu ke aku menyambutnya?hurmm...ramai orang dah kecoh² suruh jangan sambut...tak lupa juga aku yang mudah lupa ni...zaman dulu² lagi aku suke sangat tengok orang menyambut valentine...biasa laa..menonton pe'el² orang tengah berchenta kann...apelah salahnye...tapi biasa laa..sekarang aku dah mual ngan soal² cinta monyet ni...^^'
Ape salahnye ko berchenta aje hari²...tak payah lah nak ikut sangat trend atau sesuatu peristiwa...aku more intrested on my Annivesaries...hahaha...^^'
Berbalik pasal topik kita hari ni...manusia memang tak puas dengan berchenta...malah lebih afdal berpacaran...berbeza plak dengan si Layang² ni...

Mungkin ramai dah lihat, sekadar berkongsi buat peringatan untuk semua. Gambar yang diambil oleh seorang jurufoto yang telah melariskan jualan akhbar di Perancis pada hari ia disiarkan. Di sinilah pasangan (isteri? suami?) kepada burung layang-layang ini terlantar antara hidup atau mati, kerana dilanggar oleh kereta ketika terbang rendah.


Alahaaii...siannye si dia ni...dah kene hentak ngan kete...leh tersadai plak tepi jalan..=(

Di sinilah ia menghantarkan makanan kepada pasangannya itu, dan menemaninya dengan penuh setia dan kasih sayang..

Sekali lagi ia terbang dan datang membawakan makanan, namun ia sangat terkejut apabila mendapati pasangannya telah mati.. Ia cuba menggerak-gerakkan pasangannya itu, satu keadaan yang jarang dilihat bagi burung atau binatang sepertinya..

Menyedari pasangannya sudah tidak bergerak, dan tidak akan kembali lagi kepadanya, ia mengeluarkan bunyi seolah-olah sedang menangisi pemergian itu dengan hiba..

Berdiri di sisi pasangannya yang sudah tidak bernyawa, merasa sedih dengan pemergian itu..

Dan akhirnya menerima hakikat bahawa pasangannya itu telah pergi meninggalkannya buat selama-lamanya.... Hidup menjadi sepi...

Begitulah kasih sayang yang Allah ciptakan antara sesama makhluk Nya.. Manusia bagaimana? Pastinya burung yg ditinggalkan pasangan ... hidup menjadi sepi...
kita manusia.....???adakah Valentine tu penting??aisehmen...aku rasa, kasih sayang tak kira tempat... agak sedih bila tengok pic Layang² di atas ni....kannn...^^'

Lagi best kalau korang tengok bertapa cintanye si Suami terhadap si Isteri...Meh layan video ni...^^'


Lagi sedih kalau si Isteri tak bangun² sampai bila²...sian si Suami kan...so Touching...=(
Kucing pon pandai menilai erti Cinta sesama kucing...huhuhuhuh....

14 comments:

Cik SHiNJU said...

Burung yg mati tu laki ke pompan?
Sedih aku tengok.. :'(

KiD said...

alahai.. kesiannya kucing tu.. dah mati, camner?? huk huk huk

apa nak buat Hari Valentine yang Panas! | Kid Terkantoi!!

PUCCAnis said...

subhanallah...cinta tu x terbatas..sedey weh nengok si layang2 ni..wuwuwu

PUCCAnis said...
This comment has been removed by the author.
PUCCAnis said...
This comment has been removed by the author.
Ujang9897 said...

perghhh!!! terbaik

meowwmania said...

betul tu...sifat kasih syg haiwan rasanya lebih byk yg suci drpd kasih syg manusia

sedih btl tgk burung tu :(

video kcg tak berani tgk nnti sedih takleh lupa..

grOundnUt said...

@Cik SHiNJU : Rasa yang mati tu pompuan kot...yang laki tu terbang bagi dia makan before dying...sedihnye~=(

grOundnUt said...

@KiD : tu la pasal...dah mati tak leh wat ape dah..cuma sian kat laki dia laa..cuba sedaya upaya nak kejutkan bini dia...=(

grOundnUt said...

@PUCCAnis : tu la pasal kan...sedih gile tengok si layang²...=(

grOundnUt said...

@Ujang9897 : lumrah kehidupan...^^'

grOundnUt said...

@meowwmania : A'ah..yang video tu memang sadis tahap tak leh nak gune pakai lagi dah...baik meowwmania tengok...rugi worr~^^

daun said...

sedih n kagum tgk video tupai lindungi kawannya yg telah mati dr di makan gagak

grOundnUt said...

@daun : ye ke?mana linknya??nak tengok boleh tak?^^'