Nuff²

Tweet

Saturday, February 5, 2011

Laksa oh Laksa

Cuti aku kali ni aku berpeluang melawat orang tua aku di luar kL...setidak²nye...tak de la aku pening sangat dengan kehidupan di kota...
Last aku visit mak tOk aku pon since hari Raya Aidilfitri tahun lepas...tak pe lah..nak buat macam mana..aku terlalu sibuk dengan urusan² aku dalam studio menyebabkan masa aku agak terhad untuk family aku...adess...ni ler anak² zaman sekarang...tak habis² dengan alasan 'busy-busy-busy dan busy!'^^
Untuk pengetahuan korang...macam biasa la..kalau balik jenguk orang tua kita ni macam² lah dorang nak masak...tambah Mak tOk aku yang agak berumur untuk memasak...tapi cucu punya pasal..tambahan cicit baru sampai, tak de hal la dia nak buatkan semua tu...
Hari ni dia memang sepesel bikin Laksa untuk aku dan adik beradik aku yang lain...
Memang menjadi lumrah...kalau dah semua berkumpul, ada la jugak makanan² yang di anggap kurang sedap jika di bandingkan makanan dan masakan MaktOk aku ni...
Walaupun sudah menjangkau 86 tahun masuk this year...She's doin fine...even my mom oso, masih mampu untuk membuat kerja² berat...Alhamdulillah, Allah telah memberi kudrat yang masih lagi kuat untuk dorang beraktiviti di dalam rumah...^^'


Ni kira Laksa aku dah tambah 2 MangkOk sudahhh

Tu pasal la mangkOk agak ada kesan kuah Laksa...slurrrppp!!!

Berbeza bahan² Laksa home made dari di beli dari luar sana

Air tangan MaktOk aku membuatkan aku tambah sampai 3 mangkOk!Gain my weight again!

No comments: