Nuff²

Tweet

Monday, November 29, 2010

Adobe Photoshop Cook

Korang biasa tak pakai Adobe photoshop version Cook punya??
Mesti terkejut kan?yang ada pon cuma sampai CS5 aje..tak de plak la yang version Cook ni...
Tapi ape yang aku salute dalam video ni bukan aje cara penyampaian software tersebut..malah dorang pakai STOP MOTION animation...
Nak ikutkan susah worr wat stop motion ni sampai berapa frame korang nak capture gambar tu..then nak kene editkan balik semua gambar² tu..berbaloi ke??depends on the frame and berapa second korang nye Stop motion animation...
APa pon..layan kan aje la video the latest ADOBE version Cook ni....AKu kagum sangat ngan stop motion ni...^^'

14 comments:

ikahcorner.blogspot.com said...

rasa impressed betul ngan adobe nih, tp saya sgtla xpandai how to apply this..kcg tanah mesti pandai kan

grOundnUt said...

@Ikah : tak berapa sangat...dulu punya version ok la..ada la belajar sikit²...kacang familiar ngan flash, dan TOonbOom ja...ekekekeke...^^'

Pencacai Alim said...

hakhakhak..xpnh tahu pon

Cik SHiNJU said...

Version lama ade la..
Tu pun x bape pndai nak guna..hampes..huhuh

Mario said...

aku yg cs 3 pun tak lepas lg...ekeke

ghost said...

aku masih tak punya masa untuk mempelajari macam nih.Tapi ya mungkin satu hari nanti.

sapa yang mahu makan kacang sekali dengan kulitnya...?

kerangRebus said...

cmna wat ni eh pakai phtshp?cpture pic jadikan vdio eh..fuh.mesti lotih nak wat ni ha...ape2pun..saya KAGUM!hheee =_=

grOundnUt said...

@Pencacai Alim : ehehhee...memang tak wujud pon version ni...yang best aku tgk stop motion dia je...^^'

grOundnUt said...

@Cik SHiNJU : mari belajar menggunakan iaa...yeahh!!kacang pon bukan belajar tinggi pon...ekekeke...^^'

grOundnUt said...

@Mario : ha betoi tu...yang version lama kita tak abis khatam lagi...ehehhe...^^'

grOundnUt said...

@Biskut : aku prefer biskut kacang...agak lazart gitu...ahahahha...^^'

grOundnUt said...

@Kerang Rebus : ini di panggil Stop Motion Animation...macam katun Pingu tu...jenuh weh nak buat tu...software Adobe photoshop cook ni memang tak wujud...^^'

angel said...

jenuh ni bnyk frame ... huhuhu

grOundnUt said...

@Angel : memang banyak frame yer cik angel...depends on minute of animation...
1 sec = 24 frame...