Nuff²

Tweet

Saturday, November 6, 2010

Kentut

Bile amalan kentut menjadi perkara biasa pada sesetengah individu...ia terbahagi kepada 2 sama ada secara sengaja atau secara tidak sengaja...
Dan aku pulak bukan nyer tak pernah terkentut di khalayak ramai...tipu la kan kalau korang tak pernah buat aktiviti macam tu kan...mana nak tahan kann...so lepas kan aje..puass gitu!^^'
Bile kita kentut...orang akan cakap 'no manners'...tapi secara langsungnyer...kentut sangat elok untuk kesihatan...berbanding kalau korang tahan aje kentut tu sampai korang terkentut dalam perot...
Pernah tak rasa macam mana kentut dalam perot?^^'
Kadang² kita bersama kengkawan tak kira la dalam class ke..tengah makan ke..dalam mesyuarat ke...kita ada terdengar bunyik macam 'kentut' tapi ...dan sebenarnye ia nyer tak de la sekuat kentut bunyik nya...cuma bunyik macam tenggelam...macam korang kentut di kepit bantal...^^'
Sebenarnye kalau dah pernah terjadi macam tu...agak amat tak elok lah untuk kesihatan...sebab kentut adalah satu proses mengeluarkan segala angin yang tak senonoh(kotor) dari dalam badan kita...
Kita duk bajet bunyik dari dalam perut macam kita tahan lapar...that's not true..itu tanda² kita dok menahan kentut dari keluar ke saliran yang sepatutnya...
Macam bersin la...if kita dok tahan bersin..adalah amat tak baik untuk kesihatan kerana bersin tu satu aktiviti membuang kuman setelah hidung kita sensitif terhadap sesuatu benda...seperti kuman² yang kita tak nampak...
Sama la seperti kentut...bila kita tahan...seolah² kita menyimpan kotoran yang sepatutnye di keluarkan melalui laluan tertentu...
Apa yang aku cuba kaitkan kentut dan video dari akaun youtube aku ni, seolah² kentut menjadi satu kepuasan kepada orang² yang suka membuang angin tak kira la di mana jua dia berada...
Tapi kalau nak ikut kan...If kita tak de perasaan malu lagi untuk kentut...ia boleh menjadi dari Habit ke Attitude....
Kemana sahaja korang pergi.... mesti dengan 'kentut' korang tu....^^'

6 comments:

mario said...

haha...video ni mmg kelakar...ekeke

grOundnUt said...

@Mario : kantoi kentot depan kamera lak tuh...On air la katakan...hahahaha...^^'

hentakbelipat said...

tak sihat manalah kalau kentut dalam monorail tgh orang ramai balik kerja

armouris said...

lagi info tentang kentut di SIHAT SELALU - Soal Jawab Tentang Kentut

grOundnUt said...

@Hentakbelipat : mesti ko pon biasa buat kan??kui3...^^'

grOundnUt said...

@armouris : menarik betoi info² tu...hehehehe...^^'