Nuff²

Tweet

Monday, November 8, 2010

D.I.Y

Ramai sangat pakat suka merungut tentang makan makanan kat luar tak bersih la...mahal la...banyak minyak la..boleh tambah kolestrol laa...
Bile pikirkan balik...bukan menambahkan penyakit...$$$$ ko pon kuar lebih...nak makan lebih, nak tambah nasik..kene la kuar $$$$ lagi...Itu untuk orang² yang tak berkemampuan macam aku laa kan...mesti la ada bajet² nya...
Kesian la plak ngan kawan² kat sana...kadang² terover bajet la kan..minyak kete...shopping...holiday ke...pegi modified kete lagi...^^'
Balik je rOmah semalam, aku tengOk kampit beras...cHeck!...tengOk bawang putih..bawang merah...cHeck!...garam galian semua...rencah semua cHeck!
Dalam peti ais ada lebihan daging cincang...check!sikit sayur² kecil...entah ape la nama dia..macam jagung, karet. kacang ijo...chEck!
Mula la aku bersilat kat depan kuali...campak sana..campak sini...panas sana..panas sini...potong sana..potong sini..(bukan pandai pon)
Tapi ini lah hasilnye...taddaaaaaaaaa....

Ini lah hasil nasi campak aku...

Aku bukan nye pandai masak sangat pon...tapi ni lah alasan kita semua patut makan dan masak kat umah..leh jimat duit...kurangkan minyak...dapat tambah nasik banyak² tanpa terhad...hahahah...(gemOk lagi la aku)

Hiasan tu cuma sementara aje...sebab lepas tu aku ngapkan kOpOk tu dulu...kui3

Boleh add kan telur gureng, kOpOk² dan sikit kubis...Untuk penambah selera...
Selamat mencOba!

12 comments:

angel said...

wahh pandainye nut masak ... siap silat2 lagi yer ... ^^

grOundnUt said...

@Angel : mane de pandai...nasik campak² jer..^^'

achiek said...

ns goreng satu...npk sdap lah plak..pndai ko msak rio...terliur dh aku nie dpn pc...

grOundnUt said...

@Achiek : ahaks..mane de pandai...kalau ada orang guide aku jadik pandai la kot...hahahaha...ni pon sempoi² aje..^^'

Kenzo@MrConteng said...

lapa pulak tgk pic ni! nyum! nyum!

Mario said...

nasi goreng tu nmpk sedap der...

grOundnUt said...

@Kenzo@MrConteng : hahahaha...dah lunch ke??^^'

grOundnUt said...

@Mario : slurrppp...sendiri makan ckp sedap lerr..orang lain makan..no komen..hehehe..^^'

che' sha said...

campak2 pon..sedap je nampaknye :) lapoo plakk ><"

iena said...

bak meh cket...sdap siot....
tpi i xnk mix vege 2....
tlg ar mskkn tuk i...

grOundnUt said...

@che' sha : ahahahah...nampak sedappp...memang sedap pon...(puji diri sendiri)^^'

grOundnUt said...

@iena : hahahaha...tak de la pandai sangat pon..sekadar mencOba dan berjimat cermat...^^'