Nuff²

Tweet

Sunday, November 7, 2010

Parental Advisory (Part 1)

Sungguh bertuah bila ada ibu bapa yang sangat caring dan penyayang pada anak² nya...
Aku bukan bercakap pasal orang atau manusia..tapi aku bercakap tentang kucing..
Bila tengok gelagat kucing yang sangat penyayang terhadap anak² mereka...aku bukan nak cakap pasal Kitty dan Marble aje...semua kucing² pon berperangai macam tu...kalau nak bandingkan manusia yang suke sangat biarkan anak² dorang bersepah main tepi jalan...berbeza plak Ibu kucing dan bapak kucing ni...
Suke tengok si Kitty memantau anak² dia bermain dekat celah² tong gas tu...sebab sebelum ni..Kitty sangat meluat ngan anak² nya...tapi sekarang dah jadik lain plak...Makin meluat, makin rasa sayang plak nak main ngan anak²nya...
Sebenarnye...aku dah Push si Kitty dan Marble ni pantau sikit anak² nye...baru² ni lepas aku balik bercuti...aku hanya biarkan anak² Kitty bermain di Balconi...jarang nak biarkan anak² nye bermain di ruang dapur...
Entah macam mana la..nak di jadikan citer...salah seekor anak² Kitty dan Mable telah terkepit pintu dapur...sampai terberak la jugak...=(
Puas aku urut² perot dia..takut la ada yang patah...tapi alhamdulillah...tak de apa² yang luka...so far, dia boleh berlari...
Dan lepas kejadian tu, aku tutup pintu dapur dan lepas kan mereka bermain kat celah² dapur...kadang² benda tak di jangka nak jadik kan...

Kitty Memantau Anak² Beliau

Kasih si Ayah

Sempat lagi jadik Pak Pacak kat situ

Tapi...Mana plak Marble??kemana pergi nye si Ibu dorang ni??

Terkejut aku terjah dia kat sini
Laaaaa...Kat sini rupenyer si marble bersembunyik...penat la aku mencari...ruper²-nye dia ada dalam baldi kosong ni...Cuba korang perhatikan gambar Kitty kat atas...Baldi itam tu ada kat tepi kiri sekali gambar...

Muke cam nak serang hendap jer..cis!
Rupenyer dia monitor dari dalam baldi...bagus betoi la kucing² ni...dia pon ada tempat khas nak serang hendap...mana la tahu...kot² ada musuh dari luar sana nak ancam Kitty dan Anak²...so dia pon senang nak prepare serang musuh dia...
Sape plak musuh dia kat umah ni??alahaii si Marble...alam kucing ini sungguh fantasi...^^'

8 comments:

angel said...

so sweet laaa ...^^

Mario said...

hehe,,,,pandai mak dia skodeng ek...

grOundnUt said...

@Angel : Family Reunion~^^

grOundnUt said...

@Mario : Mak dia dah prepare siap² dah tu...hehehehe..^^'

Zasillah Ariffin said...

ramainyer kucing kat rumah dia...ekekek

grOundnUt said...

@Shiela Latif : dah macam anak² dah kat rumah ni...ekekek..^^'

Irnie said...

comel giler kucing u gnut.. ehhe.. ges what im a cat lover too.. i hv a collection of pictures of my late and present cat at my fb

klu sudi, jengukla.. ;)

grOundnUt said...

@Irnie : kiutt nyer your cats...banyak betul pet dekat your house...even Iguana pon u bela ke?and those goat pon u bela?
Rumah kalau ada kawasan laman memang seronok nak bela pets...tak kira la..ayam ke...kambing ke..kucing ke...
Mostly, I love Dog also..sebab dog also cute and bijak...^^'