Nuff²

Tweet

Friday, November 5, 2010

Touch Down Melaka

Sejak dari walk charity 5km aku berjalan...aku rasa aku berupaya berjalan lagi jauh dari 5km tambahan berbukit2 aku cantas...ahahahaha...

Bukan nak cakap besar ke ape...cuma aku ni sebenarnye seorang yang sangat malas nak jalan kaki....bile once kita dah mule berjalan kembali...rasa macam nak jalan berkali2...

Bile cakap pasal kat jalan2 melaka, aku bukan la familiar sangat kawasan melaka ni...cuma satu je aku dok ingat satu jalan ni...yang ada bangunan merah tu...situ memang ada ramai orang dan banyak pulak pengangkutan beca...

Tipu la aku tak pernah naik beca....mesti pernah punyer...zaman kanak2 ada la sekali dua parents aku bawak aku naik beca...tapi dah rasa suku abad nyer cite kot...tak perlu la na story kat sini...

Sepanjang berjalan kaki...dengan kesesakan orang ramai...aku rasa ramai aje la orang Beca dok pulun gagah kayuh dari Bangunan Merah menghala ke Kota A Famosa...tak de la rasa pelik bile dorang sibOk memasang bunyian Audio...memula ingat geng2 skuter...rOpenyer...geng2 beca...ada yang sporting...masing2 dengan gaya tersendiri...hiasan tersendiri kat dorang nyer beca....

Aku plak, berbekalkan camera cepat je la capture dorang nyer aktiviti...tak lupa pula pada yang sibuk follow aku..."Dik, nak nek beca??...round2 satu area sini..." Aku lak memang jenis nak berjalan dari situ ke sini...rasa freedom...kalau nek beca...terasa terhad la jugak nak turun sana sini bergambar....
Nak tak nak...berjalan kaki adalah lebih baik malah berjalan kaki juga adalah
satu senaman yang baik...
Nak upload pic rasa tak sempat la kot...sebab hot spot kat sini sangat slow server dia...
So tunggu entry2 aku yang akan datang dan ada lebih banyak gambar2 menarik sepanjang perjalanan aku ke Melaka...

Ada jugak sepesis Kitty dan Marble kat Jalan Kota Melaka ni....Rindu plak aku kat Kitty dan Marble...^^'

3 comments:

Angel said...

Dimana mana ada kucing

Angel said...

Dimana mana ada kucing

grOundnUt said...

@Angel : betoi tu angel...kalau dah suka kucing...semua tempat mesti perasan ada kucing kann...heheheh...^^'