Nuff²

Tweet

Tuesday, November 23, 2010

Gelagat Kucing

Bile cakap pasal peel kucing...masing² tak de sifat yang positive...semuanya negative aje...negative maksud aku kenakallan dorang laa...
Semenjak Cindirella wujud (si kenit), masing² pon tak berapa nak berkenan ngan kehadiran si dia yang comel ni..apatah lagi bila nak minta sesuap susu dari Marble...
Korang bayangkan lah...3-3 ekor tu siap membuli lagi si cindy ni...(nama timang²-an)
Paling sedih bile nak menyusu, Marble tepis si cindy ni...konon takut tak cukup la untuk 2 ekor anak dia si Eori dan Inky tu...
Lama² gelagat diorang di perhatikan oleh aku..so aku mula tegas ngan sikap dorang yang sangat pilih bulu(memang bebulu pon)...Oleh itu, aku push gak la si Marble tu suruh menyusu si Cindy tu...bayangkan lah..dia masih bayi lagi dan perlukan susu ibu...lagipon Marble masih lagi menyusu lagi anak² dia...
So sejak kes tu..Marble dah mulai sayang si Cindy ni..that's Y la aku tukor nama dia jadik Cindy...tak de lagi gelaran Cindirella yang di layan seperti anak tiri....eheheheh...

Gaya Eori nak Attack si Cindy a.k.a Kenit

Inky yang suke berlakon baik² belaka..

Last²...tindakan tegas di ambil iaitu di kurung semua dalam cage sambil menyusu dan di pantau 24 jam!
Aikk??Lupe plak nak selitkan kisah Kitty...dia sibOk dengan urusan kehidupan hariannye dengan tido!

6 comments:

angel said...

cindy rella tu comeynyer..

grOundnUt said...

@Angel : awat? nak adopt ka?ingat nak letgo si itam tu...sape² ada yang berkenan boleh amik free aje dari kacang~ ^^'

Mario said...

hehe..comel dak2 tu...ekeke

grOundnUt said...

@Mario :Tapi dia kene buli jer...naik sakit ati aku tengok perangai sekor²..^^'

Irnie said...

nk letgo si itam tuh..? tak sian ke kat die.. biarla die menumpang kasih kat situ..

grOundnUt said...

@Irnie : haa...memang nal letgo dia..sebab ada orang berkenan...tapi orang tu tak amik² dia plak dah...huhuhhu...>,<"