Nuff²

Tweet

Wednesday, November 10, 2010

Mind Your Pronounce

Citer nyer macam ni...
Aku ni pernah la dulu lepas abis SPM keje kat pawagam area CM...dah lama dah tutup tempat tu...
Tapi ada la satu memori yang aku tak leh lupa sampai sekarang...Pasal Tourist banyak kan kat sana...
Dan aku ni keje tukang buat pop-corn aje kat situ...sorang kawan aku yang sengal ni jaga bahagian kaunter tiket wayang..
So nak jadikkan citer, si polan ni plak dok jerit² nama aku memandangkan dia tengah sibuk dok layan customer yang bertandang nak tengOk citer wayang hari tu...
Aku pon cepat² la datang kat dia tanye pesal ni bro?dia cakap.."Mario, Ko tolong bawak jepun ni pegi Paper Gallery...sebab dia nak beli paper!"
So aku pon ade gak la tanye tourist japan tu...cakap la "yEs sir, I'll show you the way to Paper Gallery..."
Paper Gallery tu ialah nama kedai kat area CM...dia jual pelbagai jenis paper la..dari kertas warna hingga ke kertas lilin....
So 2 ekor japangg tu pon follow la aku sampai ke Paper Gallery dekat ngan Area CM....
Aku pon dengan bangga nyer serve Japanese tu depan Paper Gallery...cakap English pon berterabur waktu tu...
"This is the place that you want to find Paper...got a lot of choice here..." sambil kembang kucup hidung...sebab penat nek tangga...
Japanese tu tergelak² sambil cakap kat aku..."hOhoOHoH...hahahaa..It's not Paper...It's PEPPER...FOOD!FOOD...hahahahaa...."
Korang bayangkan la betapa buang masa nye aku kat situ, sedangkan ramai orang tengah dok beratur nak beli pop-corn kat panggung wayang tu....??
Dengan muke merah menyala aku pon cakap la..."Oh..You mean Pepper?Chillies?ahhahaa...Not around here sir...there's a shoplot across the street...you should try asking people over there..."
Entah ape la dia pikirkan aku kan??mesti dia ingat aku buat lawak bodoh ngan dia...padahal dia nyer pronounce tak betul...biasa laa...orang² belah japan ke..korea ke..cakap dorang memang susah nak paham...
Balik ke tempat kaunter tiket member aku terus aku soun dia...pepandai bagi arahan salah kat aku...dia pon cakap..."Mana la aku tahu..dia cakap paper..aku hengat paper gallery lah..tu pasal aku suh ko bawak dia g sana...hahahaha"
Cis...rasa teraniaya lagi nampak gayanye aku ni...>,<"

Kalau nak baca dialog sila click gambar

8 comments:

chenta said...

betul2..kalau salah pronounce..mmg payah la..

mario said...

haha...lawa kartun ko lukis tu...
bukan japang je byk salah...org kita pun sama weh...ekeke errr...termsk kdg2 aku...wakaka

grOundnUt said...

@Chenta : betoi tu...sbb now on pon aku ada masalah nak paham ngan orang² korea ni...hahahaha...^^'

angel said...

ahhaha sib bek dia gelak ... kalo kene maki .. naya ..

grOundnUt said...

@Mario : hahaha..thanks bro..Background tu aku amik dari opis nye...cuma character tu aku cincai² je lukis..tak sempat..
Mmg betoi pon..aku kurang paham bahasa nogori9 dan kelantan...ngehehehe...^^'

grOundnUt said...

@Angel : dia gelak sbb kene bahan la tu...waaaaaaa...wasted gile rasa perasaan time tu...huhuhuhu...^^'

Nur Izzaty Rosli said...

paper pepper..dekt2x je bunyinye~...

grOundnUt said...

@Zaty Rosli : haaa...tahu tak pe...tu yang jadi bahan tu...huhuhuhu...>,<"