Nuff²

Tweet

Monday, November 1, 2010

Hill's Prescription Diet

Pagi² senin aku bergegas keluar rumah sebab nak kejar masa bila timing aku agak lewat sikit...malas nak drive...lalu aku capaikan aje kunci skuter dan helmet tak berapa best tu untuk bergegas ke Hospital Veterinar Cheras...Macam terlupa plak sesuatu...mesti korang pikir aku terlupa Kitty atau Marble kan...Oh tidak sama sekali...aku ke sana kerana nak beli makanan Kitty iaitu Hill's Prescription Diet c/d...
Pe larrr nama dia panjang bebenor??...sebenarnye...makanan ni di buat khas untuk kucing yang pernah terkena penyakit batu karang...ingat tak lagi kitty pernah terkena batu karang??Kencing berdarah??kalau rasa nak flash back boleh la klik sini...
Kalau nak ikut kan dia memang dah tak boleh nak makan makanan yang mengandungi sodium yang tinggi seperti Whiskas, Frieskies, Pro Diet,Tesco or etc..
Makanan yang aku sebut seperti di atas tak menjamin kesihatan...base on aku nyer pengalaman...before this pon aku ada gak bagi dia makan jenis timbang laa...tesco laa..frieskies laa..whiskas laa..semua tu dia dah rasa...tu pasal la perOt dia meragam lalu terjadilah penyakit kencing berdarah...Paling ketara senang dapat penyakit batu karang ni biasanya kucing jantan je la...kalau kucing betina kurang la risiko sikit...
AKu bukan la tahu menahu sangat pasal penyakit kucing ni sebenarnye...tapi semuanya aku search kat Internet aje le dan dOc Veterinar banyak bagi nasihat kat aku pasal kucing² ni...
Oleh itu, aku di syOrkan oleh doc untuk makan makanan product yang 'less salt'...Ok la...sebelum ni dia kene makan jenama yang sama selama 3 bulan...tapi bukan c/d laa...nama label s/d...tu lagi la tak de garam langsung...memang Kitty pon penyampah nak abiskan...terpaksa la aku blend bagi dia makan..hehehe...
Tapi yang bengangnye...c/d ni bukan aje menjadi makanan kitty...Marble pon turut suka...bukan tak mo bagi..tapi tu makanan untuk kesihatan Kitty...bayangkan laaa...sepeket macam tu aje 1.5kg harga RM47...that's Y aku just bagi Marble makan makanan biasa aje..sebab dia memang kucing yang sihat dan tak de masalah seperti Kitty...Cuma anak² dia masih lagi menyusu kan...tak pe laa..kadang² aku camporkan aje makanan Kitty tu kepada makanan Marble...asalkan dia kenyang dan sihat...hahahahaha....
Ni gaya² gedik si Kitty sebelum tidor...Maklum la...dapat makan makanan dia...so sempat la ia nak posing² gedik kat tepi paket makanan dia tu...aiiizz...geram plak aku tengOk si Kitty ni....Rasa macam nak buat alas periuk aje muke dia tu...hahahaha...^^'

Apakahhh???

OOoOoO....Tergedik² nak posing tepi c/d la tu....hampeh!

Udah² la tu...cepat lah masuk cage!

Aiiiz...berangan nak jadik mOdel c/d la tu....macam² la ko neh Kitty...

5 comments:

achiek said...

beb...kucing aku pn mkn cd gk..tp skang nie aku dh tkr bg die mkn blackwood...mknan tuh pn elok gk utk feline..murah skit dr hills nie..sbb slalu aku beli hills 5kg rm100 kt kdai vet..aku tgk anak2 aku mkn blackwood ok jer..so aku pn tkr trus..blackwood adult feline 2kg rm35 jer..ko cubelah kasi ank ko mkn blackwood..taik drg pn xde bau jgk..

grOundnUt said...

ko beli kat mana?bagi nama kedai tu?Area umah ko ke??macam nak try...ok tak??sebab aku takut gak bledder Kitty nanti jadik balik sakit tu...ko rasa ok ke untuk kitty yang kene batu karang?kalau boleh nak gak beli yang murah sikit...^^'

Anonymous said...

bolt pun makn cd tu, peras ciken je kan yg ada, tgk selera gak dia makn, nasib la, sampai bila2 makn benda ni

Anonymous said...

cat loverhere.. follow k..=) jap2.. mane nk beli id punye ek?? at klinik je dpt stahu sy.. huww.. my cat selera gler mkn..

Cikgu DrDJ said...

kita pon bg budak2 mkn blackwood..so far ok..slalu beli yg repack atau terus satu guni 24kg..almaklum..anak2 ramai..kehkehkeh